2019 er året, hvor vi får flere af de såkaldte ’generation z’ end ’millennials’. Kort sagt blive segmentet af unge større, hvilket er medvirkende til, at brands i større og større grad er begyndt at henvende sig til dette segment. På deres vilkår.

Thrillist, en populær amerikansk livsstilswebsite, lancerede sin første kanal i Snapchat's Discover-sektion i 2018, for at hjælpe unge rejsende med at finde relevante tilbud og kurateret indhold hurtigt.

Kanalen udgiver interaktive rejsefokuserede spil samt rådgivning om de seneste rejse-hotspots. Den er Snapchats første always-on rejse-kanal i USA.

Kanalen vil således appellere til 90 pct. af de unge amerikanere som svarede i en Expedia-analyse, at deres inspirations- og planlægningsvalg blev påvirket af sociale medier under de første rejseplanlægningsfaser.

(artiklen fortsætter under billedet)

Den aldrende TripAdvisor håber også at øge sin appel til yngre rejsende. I 2018 debuterede de med deres opdaterede app og hjemmeside, som giver brugerne mulighed for at følge brands, influencers og venner snarere end blot de rejsende, der leverer reviews.

Brugere kan oprette personlige "ture", hvor de kan oprette rejseguider, rejseplaner og ønskelister, vælge enten at holde dem private eller dele dem med TripAdvisor-fællesskabet. Ved at gøre platformen mere personlig og social kan TripAdvisor bedre konkurrere med platforme som Instagram og Pinterest for at nå det store, unge publikum.

Muligheder/perspektivering:

Hvordan kan I gøre jeres produkt, eller viden om jeres produkt, mere interaktivt, mere socialt eller mere personligt for gæsten?

Hvilke nye medier kan I benytte til at vise jer frem?

Læs mere:

https://www.thrillist.com/

https://econsultancy.com/tripadvisor-new-social-app-future-travel/


Indlægget er produceret af Experiences by Innovation Lab, som HORESTA samarbejder med i forhold til trends og tendenser. Siden 2001 har Innovation Lab arbejdet med turisme og oplevelsesøkonomi. De har bl.a. kortlagt fremtidens møde- og konferenceformater med Inspiring Denmark, udviklet hoteloplevelser med Radisson BLU, leveret koncepter til oplevelsesparker som KRAFT i Ringkøbing, faciliteret en sammensmeltning af gastronomi og 3D-print med Malling og Schmidt, udviklet stedsbundne signaturoplevelser i ni sønderjyske byer, samarbejdet med VisitDenmark om digital gæsteservice og meget, meget mere.
De internationale trends er kurateret af Jarle Fink Kondrup, ekspert i teknologi og oplevelser, som er Innovation Labs spydspids inden for turisme og oplevelsesøkonomi.

Turisme er (blevet) en styrkeposition

Dorte Krak er administrerende direktør i Arp-Hansen Hotel Group, men hun er også en del af den Erhvervsfremmebestyrelse, som skal lave en strategi, der både styrker og udvikler dansk erhvervsliv. Målet er skabe en efterspørgselsdrevet og lokalt forankret erhvervsfremme- og turismeindsats for virksomheder på tværs af hele Danmark. Og særligt turisme- og oplevelseserhvervet har Dorte Krak kunne give de øvrige medlemmer af bestyrelsen en indsigt i.

Hilton klar med nyt varemærke

Hilton har foreløbig 18 hotelvaremærker fordelt på 6.000 hoteller verden over. Hotellerne i 117 lande og territorier har samlet knap en million værelser. Og nu kommer der endnu et varemærke fra Hilton-koncernen, skriver Standby.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne