2019 er året, hvor vi får flere af de såkaldte ’generation z’ end ’millennials’. Kort sagt blive segmentet af unge større, hvilket er medvirkende til, at brands i større og større grad er begyndt at henvende sig til dette segment. På deres vilkår.

Thrillist, en populær amerikansk livsstilswebsite, lancerede sin første kanal i Snapchat's Discover-sektion i 2018, for at hjælpe unge rejsende med at finde relevante tilbud og kurateret indhold hurtigt.

Kanalen udgiver interaktive rejsefokuserede spil samt rådgivning om de seneste rejse-hotspots. Den er Snapchats første always-on rejse-kanal i USA.

Kanalen vil således appellere til 90 pct. af de unge amerikanere som svarede i en Expedia-analyse, at deres inspirations- og planlægningsvalg blev påvirket af sociale medier under de første rejseplanlægningsfaser.

(artiklen fortsætter under billedet)

Den aldrende TripAdvisor håber også at øge sin appel til yngre rejsende. I 2018 debuterede de med deres opdaterede app og hjemmeside, som giver brugerne mulighed for at følge brands, influencers og venner snarere end blot de rejsende, der leverer reviews.

Brugere kan oprette personlige "ture", hvor de kan oprette rejseguider, rejseplaner og ønskelister, vælge enten at holde dem private eller dele dem med TripAdvisor-fællesskabet. Ved at gøre platformen mere personlig og social kan TripAdvisor bedre konkurrere med platforme som Instagram og Pinterest for at nå det store, unge publikum.

Muligheder/perspektivering:

Hvordan kan I gøre jeres produkt, eller viden om jeres produkt, mere interaktivt, mere socialt eller mere personligt for gæsten?

Hvilke nye medier kan I benytte til at vise jer frem?

Læs mere:

https://www.thrillist.com/

https://econsultancy.com/tripadvisor-new-social-app-future-travel/


Indlægget er produceret af Experiences by Innovation Lab, som HORESTA samarbejder med i forhold til trends og tendenser. Siden 2001 har Innovation Lab arbejdet med turisme og oplevelsesøkonomi. De har bl.a. kortlagt fremtidens møde- og konferenceformater med Inspiring Denmark, udviklet hoteloplevelser med Radisson BLU, leveret koncepter til oplevelsesparker som KRAFT i Ringkøbing, faciliteret en sammensmeltning af gastronomi og 3D-print med Malling og Schmidt, udviklet stedsbundne signaturoplevelser i ni sønderjyske byer, samarbejdet med VisitDenmark om digital gæsteservice og meget, meget mere.
De internationale trends er kurateret af Jarle Fink Kondrup, ekspert i teknologi og oplevelser, som er Innovation Labs spydspids inden for turisme og oplevelsesøkonomi.

Trend: Virksomheder forener historie og den digitale fremtid

Hvordan kan man som virksomhed skille sig ud ved at forene digitale muligheder med forretningens historie? For at løfte et gammelt brand ind i nutiden og fremtiden har familieboghandlen Rubio, sammen med designvirksomheden Masquespacio brugt teknologi i deres indretning til at skabe interaktion.

Parken et skridt tættere på svensk Lalandia

Parken Sport & Entertainment er torsdag kommet et skridt tættere på et svensk Lalandia, efter at den svenske kommune Motala har indstillede endelige aftaler til godkendelse vedrørende køb af jord. Det skriver Parken i en meddelelse torsdag formiddag.

Politisk plan: Alle turistbusser skal ud af København

Først skal de ud af Indre By, og senere skal de måske også ud af Vesterbro og Østerbro. To partier og to borgmestre i København har fået nok af de mange turistbusser med amerikanere, kinesere, italienere og andet godtfolk, der er kommet langvejs fra for at drikke øl i Nyhavn, se Den lille Havfrue og hænge ud på Strøget, skriver Berlingske.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne