Singapore Airlines introducerede i oktober en ny “wellness cuisine”-menu på deres nye langdistanceflyvning mellem New York City og Singapore, der skaber en mere beroligende flyveoplevelse for deres passagerer.

På den 18 timer og 45 minutters lange flyvetur, der nu er verdens længste flyrute, får passagererne serveret en menu udviklet af wellness-brandet Canyon Ranchs kokke og ernæringseksperter. Kombineret med smagssammensætninger er menuen sammensat til at imødekomme det specielle behov for ernæring og hydrering, man har, når man sidder på lange flyveture med begrænset mulighed for kropsbevægelse.

Udover menuen har Canyon Ranch sammen med Singapore Airlines udviklet flere sove-, afslapnings- og udstrækningsstrategier, der hjælper på passagerens vejrtrækning og reducering af jetlag.

Trenden med at påvirke gæstens velvære ses også hos den sunde fast-food-kæde, Dr. Smood, hvor der serveres anti-inflammatorisk, vegansk mad, som ifølge stifterne booster energiniveauet. Også store, velkendte kæder som Pizza Hut er hoppet med på trenden.

I forbindelse med dagen Blue Monday, som ifølge forskere kan betegnes som årets mest deprimerende dag, udviklede de en pizza, der var designet til at forbedre vores humør. Her var fokus på toppings, der med størst sandsynlighed øger kroppens indhold af serotonin, dopamin, oxytocin og endorfiner - kemikalier, der alle øger ens lykkefølelse.

Som flere og flere forbrugere anerkender, at mad påvirker vores humør og velvære, bliver mad i højere grad set som måde at forbedre kroppens mentale og fysiske helbred.

Derfor bliver valget af helbredsforbedrende ingredienser i højere grad en væsentlig faktor hos restauranter og caféer generelt.

Muligheder/perspektivering:

Hvordan kan I arbejde med en menu eller andre oplevelser, der udover at smage godt også forbedrer gæsternes velvære?

Læs mere her:

- https://www.singaporeair.com/en_UK/us/media-centre/press-release/article/?q=en_UK/2018/July-September/jr1018-180815

- http://www.drsmood.com/


Indlægget er produceret af Experiences by Innovation Lab, som HORESTA samarbejder med i forhold til trends og tendenser. Siden 2001 har Innovation Lab arbejdet med turisme og oplevelsesøkonomi. De har bl.a. kortlagt fremtidens møde- og konferenceformater med Inspiring Denmark, udviklet hoteloplevelser med Radisson BLU, leveret koncepter til oplevelsesparker som KRAFT i Ringkøbing, faciliteret en sammensmeltning af gastronomi og 3D-print med Malling og Schmidt, udviklet stedsbundne signaturoplevelser i ni sønderjyske byer, samarbejdet med VisitDenmark om digital gæsteservice og meget, meget mere.
De internationale trends er kurateret af Jarle Fink Kondrup, ekspert i teknologi og oplevelser, som er Innovation Labs spydspids inden for turisme og oplevelsesøkonomi.

Burger King lancerer kødfri kæmpesucces i Danmark

Burger King introducerede for første gang en kødfri variant af deres ikoniske Whopper i den amerikanske sydstat St. Louis i april for at teste, om de kødelskende amerikanere overhoved var interesseret i plantebøffer. Der gik kun 29 dage før burgergiganten besluttede at rulle deres plantebaserede Impossible Whopper ud i samtlige restauranter i hele USA.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne