Adgang til eksklusive oplevelser er blevet en stor del af luksusrejser. Hoteller rundt om i hele verden forsøger at differentiere sig på at skabe eksklusiv adgang for deres højest betalende gæster. På luksusresort, Soneva, på Maldiverne tilbydes gæsterne unikke oplevelser, de ikke kan få andre steder.

Det er her, ligesom på mange andre luksushoteller, blevet populært at samarbejde med berømte Michelin-kokke, der kommer på eksklusivt visit for at give gæsterne en ekstraordinær oplevelse.

På Soneva åbnede de således for nyligt en intim sushi-restaurant, hvor man i to uger kunne sidde ud over vandet og få serveret sushi af Michelin-mesterkokken, Kenji Gyoten. På den måde fik gæsterne eksklusiv mulighed for at springe den seks måneders ventetid over, der er på hans sædvanlige restaurant i Fukuoka, Japan.

(artiklen fortsætter under billedet)

Ifølge Marco Syrbe, Executive assistant manager of food and beverage på Soneva, forventer gæsterne i dag unikke oplevelser:

“I dag rejser vores gæster meget, og de har andre forventninger. Det er vores fornøjelse at introducere et paradigmeskift fra traditionelle spiseoplevelser”, lyder det.

Ligeledes var The Shangri-La Al Husn Resort & Spa i starten af 2018 vært for NOMA-grundlægger, Mads Refslund, der i fire dage serverede en specialudviklet menu til resortets gæster.

Det er ikke kun gæsterne, der får noget ud af mesterkokkenes eksklusive besøg. Hotellernes sædvanlige kokke lærer ofte fra mesterkokkene, som deler ud af deres viden, booster moralen, udvikler kokkenes færdigheder og sætter højere standarder. På Soneva lærer de besøgende kokke endda en “comfort-dish” fra sig, som holdet kan tage med hjem og lave til familie og venner.

Muligheder/perspektivering:

  • Hvem kan I samarbejde med for at give dine gæster en følelse af eksklusivitet?
  • Kan I give udvalgte gæster eksklusiv adgang til nogle tilbud, og hvad vil fordelene og ulemperne være ved det?
  • Hvordan kan I bruge eksterne som opkvalificering af jeres eksisterende produkt og/eller kompetencer.

Læs mere:

  • https://www.soneva.com/
  • http://www.shangri-la.com/muscat/alhusnresortandspa/

Indlægget er produceret af Experiences by Innovation Lab, som HORESTA samarbejder med i forhold til trends og tendenser. Siden 2001 har Innovation Lab arbejdet med turisme og oplevelsesøkonomi. De har bl.a. kortlagt fremtidens møde- og konferenceformater med Inspiring Denmark, udviklet hoteloplevelser med Radisson BLU, leveret koncepter til oplevelsesparker som KRAFT i Ringkøbing, faciliteret en sammensmeltning af gastronomi og 3D-print med Malling og Schmidt, udviklet stedsbundne signaturoplevelser i ni sønderjyske byer, samarbejdet med VisitDenmark om digital gæsteservice og meget, meget mere.
De internationale trends er kurateret af Jarle Fink Kondrup, ekspert i teknologi og oplevelser, som er Innovation Labs spydspids inden for turisme og oplevelsesøkonomi.

Trend: Virksomheder forener historie og den digitale fremtid

Hvordan kan man som virksomhed skille sig ud ved at forene digitale muligheder med forretningens historie? For at løfte et gammelt brand ind i nutiden og fremtiden har familieboghandlen Rubio, sammen med designvirksomheden Masquespacio brugt teknologi i deres indretning til at skabe interaktion.

Det økologiske foodservice-salg vokser fortsat markant

Omlægningen til mere økologi har fortsat masser af fart på i foodservice-segmentet, og ifølge helt nye tal fra Danmarks Statistik steg salget sidste år med 15 pct. til næsten 2,35 mia. kr., skriver FødevareWatch.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne