Billedet: Som en del af September 2018 London Fashion Week kunne gæster slappe af og genvinde energien i verdens største sækkestol, Chubby Cloud.

 

Den nyeste trend i Sydkoreas cafémiljø er at tilbyde gæsterne en pause fra det hektiske hverdagsliv med effektiv afslapning og refleksion

De kalder det “fast healing”, og ifølge Korea Times kommer den nye helende bølge sig af, at forbrugere søger efter en hurtig dosis afslapning på samme måde, som man tyer til fast food for på nem og hurtig vis at stille sulten. Det har ført til åbningen af utallige “Healing cafés”, hvor besøgende kan droppe forbi for at slappe af og genoplade de mentale batterier.

Én af Sydkoreas helende cafékæder med 60 caféer spredt rundt om i landet hedder Mr Healing, og her kan gæsterne slappe af i massagestole, mens de får tilbudt ansigtsmasker og bliver beroliget af aromaer med lavendel, rosmarin og pebermynte. Hos et andet helende café-brand, Shim Story, bliver gæsterne udover massagestole tilbudt opvarmede senge og forskellige computer- og konsolspil, som de kan bruge til at slappe af med, mens beroligende musik kører i baggrunden. Ejeren af Shim Story, Jung Oon-mo, mener at konceptet er en reaktion på den tid, vi lever i: “Nowadays, city life is causing high competition and life patterns are changing to reduce sleeping time, so most people are stressed and tired. Coffee shops don’t allow people to rest. Lounges can help them spend time well while away from home through four different themes: sleeping, relaxing, massage and talking.”

Verdens største sækkestol

De helende åndehuller får efterhånden også fodfæste andre steder i verden. Som en del af September 2018 London Fashion Week kunne gæster slappe af og genvinde energien i verdens største sækkestol, Chubby Cloud. Den udsolgte event inkluderede desuden en godnathistorie i form af en guidet meditation. I Brooklyn har Healhaus desuden åbnet en kombineret café og wellness-studio, hvor gæster bliver tilbudt helende aktiviteter, der spænder fra yoga og meditation til tungere emner som håndtering af sorg.

Muligheder/perspektivering:

● Hvordan kan du tilbyde oplevelser, der tapper ind i gæsternes behov for afslapning?

Læs mere:
https://www.facebook.com/shimstory/
http://misterhealing.com
https://www.anyahindmarch.com/en-GB/chubby-cloud.html
https://www.healhaus.com/

 

Indlægget er produceret af Experiences by Innovation Lab, som HORESTA samarbejder med i forhold til trends og tendenser. Siden 2001 har Innovation Lab arbejdet med turisme og oplevelsesøkonomi. De har bl.a. kortlagt fremtidens møde- og konferenceformater med Inspiring Denmark, udviklet hoteloplevelser med Radisson BLU, leveret koncepter til oplevelsesparker som KRAFT i Ringkøbing, faciliteret en sammensmeltning af gastronomi og 3D-print med Malling og Schmidt, udviklet stedsbundne signaturoplevelser i ni sønderjyske byer, samarbejdet med VisitDenmark om digital gæsteservice og meget, meget mere.
De internationale trends er kurateret af Jarle Fink Kondrup, ekspert i teknologi og oplevelser, som er Innovation Labs spydspids inden for turisme og oplevelsesøkonomi.

Har du fået læst?

Burger King lancerer kødfri kæmpesucces i Danmark

Burger King introducerede for første gang en kødfri variant af deres ikoniske Whopper i den amerikanske sydstat St. Louis i april for at teste, om de kødelskende amerikanere overhoved var interesseret i plantebøffer. Der gik kun 29 dage før burgergiganten besluttede at rulle deres plantebaserede Impossible Whopper ud i samtlige restauranter i hele USA.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne