TV2/Lorry bragte mandag aften historien om, at Zleep Hotel på Vesterbro har været udsat for tre røverier på bare en måned. Sammen med HORESTA forsøger man nu at få politikerne til at give dem lov til at sløjfe kontantbetaling.
”Det er jo helt forfærdeligt. Vi ønsker ikke, at vores personale skal komme på arbejde og føle sig utrygge. Og det er årsagen til, at vi råber vagt i gevær nu,” sagde Peter Haaber, direktør for hotelkæden Zleep Hotels.
Se: TV2/Lorry: Hotel: 3 røverier på en måned
På Christiansborg er der ingen partier, som fortalere for at lade erhvervsdrivende sløjfe kontanterne. Men flere partier erklærer sig parat til at ændre reglerne på baggrund af Zleep Hotels historie, så røveriplagede hoteller konsekvent skal kunne afvise kontant betaling. Herunder erhvervsminister Rasmus Jarlov, som nu går ind i sagen.
HORESTA, har længe ønsket mulighed for kontantfri betaling for både hoteller og restauranter.
”Det er mig helt ubegribeligt, at hensynet til de meget få borgere, der ikke ønsker at betale med andet end kontanter, er større, end til de medarbejdere, der hver dag går på arbejde, og desværre er udsat for fare, fordi de håndterer kontanter,” siger Katia K. Østergaard, adm. direktør i hotellernes brancheorganisation, HORESTA.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026