Mange virksomheder er i tvivl om i hvilket omfang og, hvordan de må markedsføre sig overfor både potentielle og tidligere kunder. Særligt spørgsmål omkring udsendelse af markedsføringsmateriale på e-mail samt udsendelse af nyhedsbreve giver anledning til mange spørgsmål.
I en helt ny udgave af den såkaldte ”spam-vejledning” giver Forbrugerombudsmanden svar på rigtig mange af de spørgsmål, som virksomhederne kan have i forbindelse med markedsføring overfor forbrugerkunder.
Den nye vejledning tager højde for den seneste teknologiske udvikling og indeholder en række konkrete eksempler baseret på den seneste retspraksis. I forbindelse med udgivelsen afholder Forbrugerombudsmanden et orienteringsmøde om den nye vejledning den 25. januar 2019, kl. 14.00.
Den nye vejledning og orientering herom kan findes her.
Hvis I har spørgsmål om markedsføring kan I altid kontakte HORESTA.

SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
HOTREC-topmøde: Arbejdskraft, omkostninger og regulering i fokus
16-10-2025
-
EU: Kulturhovedstad giver flere gæster og større kulturliv
16-10-2025
-
Small Danish Hotels-formand fylder 60 år
16-10-2025
-
Færre forgæves rekrutteringer – men problemer består
16-10-2025
-
Hotel Vejlefjord udvider spaområdet med ny udendørs satsning
16-10-2025
-
Ny Sunset-restaurant åbner i Sønderjylland
16-10-2025
-
Politiet udvider nattelivszoner i Aarhus og Randers
16-10-2025
-
Odense oplever markant vækst i turismen
16-10-2025
-
Planer om nyt ubemandet hotel på Fyn
16-10-2025
-
Californien gør udendørsservering markant nemmere
16-10-2025