2018 har bragt mange store politiske sejre for HORESTA, senest med lavere energiafgifter for hotellerne, og disse resultater skal der komme endnu flere af i 2019. Derfor har organisationen valgt at styrke den politiske afdeling med ansættelse af Annette Hyldebrandt som chef for turisme- og oplevelsesøkonomi.

Annette Hyldebrandt har senest været public affairs manager i Falck, hvor hun har arbejdet med at positionere organisationen politisk på både nationalt og europæisk plan. Inden da var hun ansat i Erhvervs- og Vækstministeriet.

Hun kan nu se frem til at skulle bidrage til arbejdet med at styrke rammebetingelserne for landets hoteller, restauranter og turismevirksomheder, hvor HORESTA repræsenterer næsten 2.000 medlemmer.

HORESTAs adm. direktør Katia K. Østergaard glæder sig over at have fundet det helt rigtig match, som kan medvirke til at løfte erhvervets dagsordener:

”Der er mange politiske rammevilkår, vi gerne så ændret til glæde for erhvervets virksomheder, og vi er utrolig glade for at kunne tilslutte Annette Hyldebrandt til dette arbejde i vores stærke politiske afdeling. I HORESTA har vi tradition for at skabe store resultater, og med en oprustning mener vi, at der kan opnås endnu mere til glæde for Danmarks turisme- og oplevelsesvirksomheder”, siger Katia K. Østergaard.

Annette Hyldebrandt vil i det daglige arbejde referere til HORESTAs politiske direktør Kirsten Munch Andersen, og hun skal foruden det nationale arbejde og bidrage til indsatsen i den fælleseuropæiske hotel- og restaurantorganisation HOTREC, hvor HORESTAs formand Jens Zimmer Christensen fra januar overtager formandsposten.

Log ind