En rapport lavet af the National Coffee Association, viser at 59 pct. af den kaffe, som blev konsumeret i USA i 2017, kan kategoriseres som gourmet kaffe. Det er særligt den yngre generation under 35 år, som efterspørger kaffespecialiteter, der foretrækkes at indtages uden for hjemmet. En trend der er stadig stigende.

På caféen Felix Roasting Co i New York bliver kunderne taget på en sanselig oplevelse med for eksempel en “deconstructed espresso tonic” eller en “hickory-smoked s’mores latte”. Latten ligner til forveksling en cocktail med chokolade og knust grahamskiks på glassets kant samt en brændt hjemmelavet saltkaramel marshmallow, som omgives af en damp, der afgiver en sød duft af røget træ, når den serveres.

(artiklen fortsætter under billedet)

Det gælder om at gøre det til en oplevelse og spille på så mange sanser som muligt, fortæller Innovation Lab. Trendforskerne fra virksomheden nævnte i en tidligere trend om Starbucks Reserve i New York, der netop indeholder en “experience bar”, hvor kunderne blandt andet kan nyde en brusende citrus espresso eller koldbrygget nitrogen kaffe med diverse smage.

Kaffe-elskere er blevet mere villige til at tage chancer og udfordre de traditionelle kaffe-oplevelser, hvilket afspejles i åbningen af caféer som Felix Roasting Co og Starbucks Reserve, ligesom flere andre restauranter og caféer uddanner sine medarbejdere inden for barista-området, fokuserer på kvalitet og giver medarbejderen mulighed for at udfolde sig mere kunstnerisk i kaffe-brygningen og -serveringen.

Muligheder/perspektivering:

Hvordan kan du give dine gæster en mere unik sanselig kaffe-oplevelse?

Læs mere:

https://felixroastingco.com/

https://nationalcoffee.blog/2017/03/28/from-basic-boomers-to-specialty-snowflakes-national-coffee-drinking-trends-2017/


Indlægget er produceret af Experiences by Innovation Lab, som HORESTA samarbejder med i forhold til trends og tendenser. Siden 2001 har Innovation Lab arbejdet med turisme og oplevelsesøkonomi. De har bl.a. kortlagt fremtidens møde- og konferenceformater med Inspiring Denmark, udviklet hoteloplevelser med Radisson BLU, leveret koncepter til oplevelsesparker som KRAFT i Ringkøbing, faciliteret en sammensmeltning af gastronomi og 3D-print med Malling og Schmidt, udviklet stedsbundne signaturoplevelser i ni sønderjyske byer, samarbejdet med VisitDenmark om digital gæsteservice og meget, meget mere.
De internationale trends er kurateret af Jarle Fink Kondrup, ekspert i teknologi og oplevelser, som er Innovation Labs spydspids inden for turisme og oplevelsesøkonomi.

Ny teknologi viser madretter i 3D

TRENDS: HORESTA samarbejder med innovationshuset Innovation Lab, der skal give vores medlemmer mulighed for at få indblik i, hvad der opstår af global nytænkning, trends og tendenser i branchen. Denne gang fortæller Innovation Lab om firmaet Kabaq, der tilbyder 3D-gengivelser af madretter, så restaurantgæsterne har bedre mulighed for at studere på forhånd, hvad de bestiller.

Trend: Bo på kapselhotel i 9 timer

Kapselhotellet Ninehour tilbyder deres gæster ni timers indkvartering i et minimalt, sci-fi futuristisk miljø. Hotellets koncept, som navnet referer til er, at gæsterne skal bruge så lidt tid som muligt under deres tag og derfor også kun bruge én time på at gøre sig klar til at gå i seng, syv timer på at sove og en time til at gøre sig klar om morgenen.

Trend: Fastfood uden menneskelig interaktion

TRENDS: HORESTA samarbejder med innovationshuset Innovation Lab, der skal give vores medlemmer mulighed for at få indblik i, hvad der opstår af global nytænkning, trends og tendenser i branchen. Denne gang fortæller Innovation Lab om restaurantkæden Eatsa, der er højtautomatiseret og fungerer som en salgsautomat, der leverer frisklavede salater til sultne kunder.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne