En rapport lavet af the National Coffee Association, viser at 59 pct. af den kaffe, som blev konsumeret i USA i 2017, kan kategoriseres som gourmet kaffe. Det er særligt den yngre generation under 35 år, som efterspørger kaffespecialiteter, der foretrækkes at indtages uden for hjemmet. En trend der er stadig stigende.

På caféen Felix Roasting Co i New York bliver kunderne taget på en sanselig oplevelse med for eksempel en “deconstructed espresso tonic” eller en “hickory-smoked s’mores latte”. Latten ligner til forveksling en cocktail med chokolade og knust grahamskiks på glassets kant samt en brændt hjemmelavet saltkaramel marshmallow, som omgives af en damp, der afgiver en sød duft af røget træ, når den serveres.

(artiklen fortsætter under billedet)

Det gælder om at gøre det til en oplevelse og spille på så mange sanser som muligt, fortæller Innovation Lab. Trendforskerne fra virksomheden nævnte i en tidligere trend om Starbucks Reserve i New York, der netop indeholder en “experience bar”, hvor kunderne blandt andet kan nyde en brusende citrus espresso eller koldbrygget nitrogen kaffe med diverse smage.

Kaffe-elskere er blevet mere villige til at tage chancer og udfordre de traditionelle kaffe-oplevelser, hvilket afspejles i åbningen af caféer som Felix Roasting Co og Starbucks Reserve, ligesom flere andre restauranter og caféer uddanner sine medarbejdere inden for barista-området, fokuserer på kvalitet og giver medarbejderen mulighed for at udfolde sig mere kunstnerisk i kaffe-brygningen og -serveringen.

Muligheder/perspektivering:

Hvordan kan du give dine gæster en mere unik sanselig kaffe-oplevelse?

Læs mere:

https://felixroastingco.com/

https://nationalcoffee.blog/2017/03/28/from-basic-boomers-to-specialty-snowflakes-national-coffee-drinking-trends-2017/


Indlægget er produceret af Experiences by Innovation Lab, som HORESTA samarbejder med i forhold til trends og tendenser. Siden 2001 har Innovation Lab arbejdet med turisme og oplevelsesøkonomi. De har bl.a. kortlagt fremtidens møde- og konferenceformater med Inspiring Denmark, udviklet hoteloplevelser med Radisson BLU, leveret koncepter til oplevelsesparker som KRAFT i Ringkøbing, faciliteret en sammensmeltning af gastronomi og 3D-print med Malling og Schmidt, udviklet stedsbundne signaturoplevelser i ni sønderjyske byer, samarbejdet med VisitDenmark om digital gæsteservice og meget, meget mere.
De internationale trends er kurateret af Jarle Fink Kondrup, ekspert i teknologi og oplevelser, som er Innovation Labs spydspids inden for turisme og oplevelsesøkonomi.

WebRight2Aarsdag19.jpg

GÅ IKKE GLIP AF:

HORESTA ÅRSDAG 2019

Torsdag, den 14. november
 
Tivoli Hotel & Congress Center
Copenhagen
  • Bæredygtighed – som forretningsmæssig agenda
  • Stor 'Community Pavilion' med spændende nyheder
  • De bedste key note speakers fra ind- og udland
  • Årets største brancheevent - netværk med kollegaer

Tag en dag ud til HORESTA Årsdag og deltag i
Creating SusDANEable Change’.

Rejsende vil ikke være del af overturisme

Hvad kommer til at definere turismeerhvervet næste år? Booking.com har givet deres bud, og her nævner platformen ’rise of the second cities’ – altså øget fokus på de byer, som ligger i laget lige under hovedstader m.m.

Trend: Tiltræk gæster gennem deres DNA

Det har aldrig været nemmere at finde ud af, hvor man nedstammer fra. En simpel DNA-test kan afsløre personers rødder og give den enkelte indsigt i, hvilke etniciteter de i virkeligheden bærer rundt på. Genkortlægnings-virksomheden 23andme er blot én af de førende virksomheder inden for dette område og de har indgået et samarbejde med Airbnb.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne