Forestil dig at vågne op i en forhistorisk amerikansk klub og dase ved swimmingpoolen eller læse en bog på biblioteket, der kun var tiltænkt studerende ved elite-universiteterne Yale eller Harvard. Dette er muligt i de såkaldte city clubs, og populariteten blandt disse er stigende blandt rejsende.

De vil i stigende grad bo på hoteller, der giver ekstraordinære kulturelle og historiske oplevelser, og de kræver den ægte vare. De vil have en ekstraordinær oplevelse ud af deres hotelophold, der giver dem en følelse af eksklusivitet og det at høre til.

Dette giver city clubs som “The Yale Club in New York”, “The Los Angeles Athletic Club” i USA eller “The East India Club” i London mulighed for.

Ligesom i de amerikanske city clubs, dengang de blev til, var tiltænkt en særlig gruppe af borgere, og The East India Club i London i midten af 1900-tallet blev dannet af og til tjenere og officerer fra The East India Company, er klubberne i dag mulige at besøge for alle - men man skal være hurtigt ude, hvis man ønsker en overnatning her, for klubberne er populære.

(historien fortsætter under billedet)

Klubberne tilbyder udover et eksklusivt medlemskab også mulighed for ikke-medlemmer at booke en overnatning og benytte restauranten, det tilhørende bibliotek og sportsfaciliteter. Der kan i klubberne være restriktioner på påklædning og regler om for eksempel brug af elektroniske devices. Prisen for at overnatte for ikke-medlemmer på et enkeltværelse på The East India Club i London er 87 britiske pund per nat og 249 amerikanske dollars på The Los Angeles Athletic Club.

Muligheder/perspektivering:

Hvordan kan du udnytte den lokale kultur knyttet til din virksomhedens lokalitet, for at skabe unikke oplevelser for dine gæster?

Hvordan kan du skabe en eksklusiv oplevelse, som dine gæster ikke kan få andre steder?

Læs mere:

https://www.yaleclubnyc.org

https://www.eastindiaclub.co.uk


Indlægget er produceret af Experiences by Innovation Lab, som HORESTA samarbejder med i forhold til trends og tendenser. Siden 2001 har Innovation Lab arbejdet med turisme og oplevelsesøkonomi. De har bl.a. kortlagt fremtidens møde- og konferenceformater med Inspiring Denmark, udviklet hoteloplevelser med Radisson BLU, leveret koncepter til oplevelsesparker som KRAFT i Ringkøbing, faciliteret en sammensmeltning af gastronomi og 3D-print med Malling og Schmidt, udviklet stedsbundne signaturoplevelser i ni sønderjyske byer, samarbejdet med VisitDenmark om digital gæsteservice og meget, meget mere.
De internationale trends er kurateret af Jarle Fink Kondrup, ekspert i teknologi og oplevelser, som er Innovation Labs spydspids inden for turisme og oplevelsesøkonomi.

Ny teknologi viser madretter i 3D

TRENDS: HORESTA samarbejder med innovationshuset Innovation Lab, der skal give vores medlemmer mulighed for at få indblik i, hvad der opstår af global nytænkning, trends og tendenser i branchen. Denne gang fortæller Innovation Lab om firmaet Kabaq, der tilbyder 3D-gengivelser af madretter, så restaurantgæsterne har bedre mulighed for at studere på forhånd, hvad de bestiller.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne