Når Berlingske hvert år samler en liste af landets 100 største erhvervstalenter, er det ofte brancher som rådgivning, økonomi, salg og forretningsudvikling, som udfylder pladserne. Alt for sjældent er der tale om talentfulde unge fra hotel-, restaurant- og turismevirksomheder.

HORESTAs uddannelseschef Marianne Kragh mener, at dette er en oplagt mulighed til at skabe respekt om håndværksfagene:

”Som en del af vores erhverv kan talentfulde unge hurtigt arbejde sig til tops og få ansvar. En plads på denne liste vil vise omverdenen, hvordan målrettede kokke, tjenere og receptionister m.m. kan løfte store projekter og skabe resultater, der er mindst lige så store, som talenter i andre brancher”, fortæller hun.

Hun opfordrer derfor virksomheder til at indstille deres talenter til listen for at bidrage til opmærksomheden om hotel-, restaurant- og turisterhvervets mange muligheder, samtidig med at det er en oplagt mulighed for at anerkende virksomhedens allerdygtigste medarbejdere.

For at komme i betragtning til Berlingskes liste, skal man være under 36 år. Der er frist for indstillinger den 20. februar.

Berlingske opstiller en række kategorier, og her er hhv. ’iværksættere’ og ’specialister’ det der umiddelbart kommer tættest på erhvervets fag.

Kontakt HORESTA for at høre mere om indstillingen af jeres talent.

For yderligere information kontakt:

Har du fået læst?

Restaurantbeskæftigelsen runder 100.000

Da beskæftigelsen var på sit højeste før krisen var knap 70.000 personer beskæftiget i restaurantbranchen. I dag er tallet vokset til 100.000. Det svarer til en vækst på næsten 45 pct., viser de nyeste tal fra Danmarks Statistik. I samme periode er den generelle danske beskæftigelse steget med blot 0,7 pct.

Markedet for take away-mad boomer

TV2/News satte her til morgen fokus på det voksende marked for take away-mad i Danmark og citerede i den forbindelse en undersøgelse fra HORESTA, der viser, at danskerne i 2017 bestilte take away over 40 millioner gange.

Arbejdsgiver: Bæredygtighed hitter hos medarbejdere

Flere konferencecentre prioriterer en grøn og bæredygtig omstilling højt. Umiddelbart bringer det dem ikke forrest i kampen om kunderne, men det gør en forskel i jagten på medarbejdere, skriver Børsen.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne