Kan barbesøg skabe endnu større oplevelser ved brug af digitalisering?

Otherworld i London er et nytænkende eksempel på, hvad en bar er, og hvad en moderne bar skal kunne. Otherworld, der beskriver sig selv som en portal til en anden verden, er et miks mellem en gammel 80’er spillearkade, en moderne kunstudstilling og en bar.

Otherworld-baren er designet som en futuristisk undergrunds café med farvede neonlys på væggene, glatte hvide overflader der leder tankerne hen på rumstationer fra film og en lang række med runde rum. Rummene indeholder de forskellige virtual reality-oplevelser, og de skiftes løbende for at man som besøgende kan opleve det nyeste.

Otherworlds understøtter nogle grundlæggende menneskelige behov for at være sociale, at kunne udforske og at kunne måle os i forhold til andre. Det sociale aspekt i Otherworld kommer til udtryk i, at man oplever noget nyt sammen med kollegaer og venner. Det udforskende kommer ved, at man kan tage små ture ind i en virtuel verden gennem de forskellige virtual reality pods (båse). Der er også forskellige spil, hvor man kan udfordre hinanden, og hvor virksomheden understøtter, at gæsterne kan måle sig i forhold til andre gennem venskabelig konkurrence.

(artiklen fortsætter under billedet)

Virtual reality er i dag en lidt en ensom størrelse, da man lukker sig ind i en anden verden, og “kun” er digitalt forbundet til andre mennesker. Med Otherworld, såvel som med udviklingen af andre sociale virtual reality-løsninger, så bliver fremtiden heldigvis mere social.

Der er mange grunde til, hvorfor virtual reality er interessant, men for dem som endnu ikke har prøvet det, er det som at drømme med øjnene åbne. Hjernen kan, i de gode virtual reality-oplevelser, ikke se forskel på virkelighed og digital virkelighed.

Eller som Otherworld beskriver deres oplevelser:

“Du kan have følelsen af, at solen falder ned på dig, når du forlader en grotte. Du kan mærke luften i håret, når du glider ned ad et bjerg. Du kan mærke bumpene under fødderne, mens du udforsker nyt land. Kom ind og efterlad alt bag dig”.

Muligheder/perspektivering:

Hvordan kan I holde jer relevante for nye gæster?

Hvordan skal I indrette jer for at understøtte fremtidige behov hos gæsterne?

Læs mere:

https://www.other.world/


Indlægget er produceret af Experiences by Innovation Lab, som HORESTA samarbejder med i forhold til trends og tendenser. Siden 2001 har Innovation Lab arbejdet med turisme og oplevelsesøkonomi. De har bl.a. kortlagt fremtidens møde- og konferenceformater med Inspiring Denmark, udviklet hoteloplevelser med Radisson BLU, leveret koncepter til oplevelsesparker som KRAFT i Ringkøbing, faciliteret en sammensmeltning af gastronomi og 3D-print med Malling og Schmidt, udviklet stedsbundne signaturoplevelser i ni sønderjyske byer, samarbejdet med VisitDenmark om digital gæsteservice og meget, meget mere.
De internationale trends er kurateret af Jarle Fink Kondrup, ekspert i teknologi og oplevelser, som er Innovation Labs spydspids inden for turisme og oplevelsesøkonomi.

Rekom introducerer nyt franchisekoncept

Sydeuropæisk afterski-kultur er kernen i det nye barkoncept udtænkt af barkoncernen Rekom. Franchisekonceptet skal udbredes i både Danmark og udlandet. Første to barer åbner i 2024.

Log ind