GuitarClub er navnet på online platformen i Indien, hvor gæster kan booke en billet til optrædener med nye artister på en cafe eller restaurant nær dem.

Gennem avancerede dataanalyser og machine learning matcher platformen nye artister med caféer, restauranter og hoteller på baggrund af artisten og musikgenren samt pris og lokalitet. Gæster kan således booke en billet til musik-eventet på den givne cafe - og samtidigt nyde en kop kaffe eller caféburger.

Siden det første event blev afholdt for seks måneder siden på Hard Rock Cafe i Bangalore, Indien, har over 4000 artister og 150 caféer i Indien tilmeldt sig det smarte online system, der både tilgodeser artisters behov for at afprøve sin musik samt restauranters forsøg på at skabe ekstraordinære oplevelser for de spisende gæster.

(artiklen fortsætter under billedet)

Ved at afholde events som disse tiltrækkes nye kunder – og med flere kunder opstår oftest også mere salg i butikken, lyder det fra platformen. Hard Rock Cafe i Bangalore oplevede at antallet af besøgende blev mere end fordoblet på mindre end seks uger fra de startede det ugentlige musikevent “Unplugged Sunday” med hjælp fra platformen GuitarClub.

Muligheder/perspektivering:

Hvordan kan jeres virksomhed sammenkøre flere oplevelser, så I skaber en ekstraordinær oplevelse for jeres kunder og får dem til at blive længere?

Kan I tiltrække nye kunder ved at tilbyde periodiske events? Hvilke mulige samarbejdspartnere kunne det være?

Læs mere:

http://www.guitarclub.in/


Indlægget er produceret af Experiences by Innovation Lab, som HORESTA samarbejder med i forhold til trends og tendenser. Siden 2001 har Innovation Lab arbejdet med turisme og oplevelsesøkonomi. De har bl.a. kortlagt fremtidens møde- og konferenceformater med Inspiring Denmark, udviklet hoteloplevelser med Radisson BLU, leveret koncepter til oplevelsesparker som KRAFT i Ringkøbing, faciliteret en sammensmeltning af gastronomi og 3D-print med Malling og Schmidt, udviklet stedsbundne signaturoplevelser i ni sønderjyske byer, samarbejdet med VisitDenmark om digital gæsteservice og meget, meget mere.
De internationale trends er kurateret af Jarle Fink Kondrup, ekspert i teknologi og oplevelser, som er Innovation Labs spydspids inden for turisme og oplevelsesøkonomi.

Forskerhold har skabt en printer, der kan tage nordisk mad til et nyt niveau

Danmark er for længst blevet anerkendt for sine fine råvarer, sit økologiske snit, sin høje fødevaresikkerhed og sit nordiske køkken i verdensklasse. Teknologisk set har vi derimod ikke skabt det store på den internationale madscene, men det er et dansk forskerhold nu i færd med at lave godt og grundigt om på, skriver Finans.dk.

Trend: Umage partnerskaber med fødevarer

Yay Bouquet specialiserer sig i at skabe unikke og spiselige buketter. Buketter der er lavet af for eksempel kød, fisk og skaldyr, chokolade, frisk frugt og meget mere. Yay Bouquet tilbyder et bredt sortiment af de spiselige buketter indenfor kategorier som fruits & flowers, smoked sausages, sweet tooth, og der er sågar en burgerbuket, som kan skræddersys til en kundes præferencer.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne