New York Times har skabt en ny form for guidede ture i verdens storbyer.

Avisen startede i 2013 deres “36 Hours” føljeton med forslag til hvad du bør se, når du kun har 36 timer til at udforske en by.

Nu har de udvidet med guidede ture i 12 storbyer som Paris, Mexico City, New York og Tokyo. De såkaldte City Tours er lavet i samarbejde med rejseselskabet Urban Adventures, og grundtanken er, at du  kan komme på en 4-timers guidet tur, som blandt andet inkluderer møder med lokale og behind the scenes  oplevelser.

(Artiklen fortsætter under billedet)

Det særlige ved disse guidede ture er, at rejselederen enten vil være en lokal journalist eller ekspert med tilknytning til New York Times, der kan tilbyde indsigtsfuld viden om netop deres egen by - på blot 4 timer! Med disse ture bringes tripsters (udenlandske turister) og townsters (lokalbefolkningen) sammen.

Turene er begrænset til 12 deltagere pr. tur, som kan bookes op til to dage før med en gennemsnitspris på $100 - dog får kunderne adgang til en gratis prøveperiode på avisen i en måned, ligesom de også tilbydes en reduktion på 50 procent af prisen for et fuldt abonnement.

 

Muligheder/perspektivering:

  • Har du og/eller dine medarbejdere en særlig lokal tilknytning eller viden, som kan give gæsterne en særlig oplevelse med dit brand/stedet?
  • Hvad sælger du som kan komplimenteres med en guidet tur i nærområdet?

 

 Læs mere:

 

Indlægget er produceret af Experiences by Innovation Lab, som HORESTA samarbejder med i forhold til trends og tendenser. Siden 2001 har Innovation Lab arbejdet med turisme og oplevelsesøkonomi. De har bl.a. kortlagt fremtidens møde- og konferenceformater med Inspiring Denmark, udviklet hoteloplevelser med Radisson BLU, leveret koncepter til oplevelsesparker som KRAFT i Ringkøbing, faciliteret en sammensmeltning af gastronomi og 3D-print med Malling og Schmidt, udviklet stedsbundne signaturoplevelser i ni sønderjyske byer, samarbejdet med VisitDenmark om digital gæsteservice og meget, meget mere.
De internationale trends er kurateret af Jarle Fink Kondrup, ekspert i teknologi og oplevelser, som er Innovation Labs spydspids inden for turisme og oplevelsesøkonomi.

WebRight2Aarsdag19.jpg

GÅ IKKE GLIP AF:

HORESTA ÅRSDAG 2019

Torsdag, den 14. november
 
Tivoli Hotel & Congress Center
Copenhagen
  • Bæredygtighed – som forretningsmæssig agenda
  • Stor 'Community Pavilion' med spændende nyheder
  • De bedste key note speakers fra ind- og udland
  • Årets største brancheevent - netværk med kollegaer

Tag en dag ud til HORESTA Årsdag og deltag i
Creating SusDANEable Change’.

Burger King lancerer kødfri kæmpesucces i Danmark

Burger King introducerede for første gang en kødfri variant af deres ikoniske Whopper i den amerikanske sydstat St. Louis i april for at teste, om de kødelskende amerikanere overhoved var interesseret i plantebøffer. Der gik kun 29 dage før burgergiganten besluttede at rulle deres plantebaserede Impossible Whopper ud i samtlige restauranter i hele USA.

Nye tal for de kommende destinationsselskaber

Destinationsselskaberne skal være til at udvikle de lokale destinationer, så Danmark kan være med i den internationale konkurrence om turisterne. For selvom de udenlandske overnatninger i Danmark steg med 3,4 pct. fra 2017 til 2018, går det endnu bedre i en række af de lande, vi normalt sammenligner os med. Både Sverige, Nederlandene, Tyskland og Irland har oplevet en højere vækst end Danmark.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne