New York Times har skabt en ny form for guidede ture i verdens storbyer.

Avisen startede i 2013 deres “36 Hours” føljeton med forslag til hvad du bør se, når du kun har 36 timer til at udforske en by.

Nu har de udvidet med guidede ture i 12 storbyer som Paris, Mexico City, New York og Tokyo. De såkaldte City Tours er lavet i samarbejde med rejseselskabet Urban Adventures, og grundtanken er, at du  kan komme på en 4-timers guidet tur, som blandt andet inkluderer møder med lokale og behind the scenes  oplevelser.

(Artiklen fortsætter under billedet)

Det særlige ved disse guidede ture er, at rejselederen enten vil være en lokal journalist eller ekspert med tilknytning til New York Times, der kan tilbyde indsigtsfuld viden om netop deres egen by - på blot 4 timer! Med disse ture bringes tripsters (udenlandske turister) og townsters (lokalbefolkningen) sammen.

Turene er begrænset til 12 deltagere pr. tur, som kan bookes op til to dage før med en gennemsnitspris på $100 - dog får kunderne adgang til en gratis prøveperiode på avisen i en måned, ligesom de også tilbydes en reduktion på 50 procent af prisen for et fuldt abonnement.

 

Muligheder/perspektivering:

  • Har du og/eller dine medarbejdere en særlig lokal tilknytning eller viden, som kan give gæsterne en særlig oplevelse med dit brand/stedet?
  • Hvad sælger du som kan komplimenteres med en guidet tur i nærområdet?

 

 Læs mere:

 

Indlægget er produceret af Experiences by Innovation Lab, som HORESTA samarbejder med i forhold til trends og tendenser. Siden 2001 har Innovation Lab arbejdet med turisme og oplevelsesøkonomi. De har bl.a. kortlagt fremtidens møde- og konferenceformater med Inspiring Denmark, udviklet hoteloplevelser med Radisson BLU, leveret koncepter til oplevelsesparker som KRAFT i Ringkøbing, faciliteret en sammensmeltning af gastronomi og 3D-print med Malling og Schmidt, udviklet stedsbundne signaturoplevelser i ni sønderjyske byer, samarbejdet med VisitDenmark om digital gæsteservice og meget, meget mere.
De internationale trends er kurateret af Jarle Fink Kondrup, ekspert i teknologi og oplevelser, som er Innovation Labs spydspids inden for turisme og oplevelsesøkonomi.

Nyt firma sender smørrebrød direkte til døren

Hejdi Nielsen er sammen med sin mand Søren sprunget ud som iværksættere. De har sammen åbnet ‘Nielsen Dansk Mad’, som nok skal få smørrebrødsfans til at lytte efter, skriver MigOgKbh.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne