Facebook er “so last year”! Flere analyser siger de unge fravælger Facebook til fordel for andre apps og tjenester. De unge vil have Snapchat, Instagram og de nyere Houseparty og Musical.ly.

Der er noget som alle stadig benytter Facebook til - og endda i stor stil. Danskerne kan nemlig ikke give slip på platformen, når det kommer til koordinering af fødselsdage, planlægning af ture i byen, mere eller mindre spontane arrangementer med mad eller overnatning og sågar ferier til fjerne egne. Det er på Facebook, at danskerne, såvel som turister, planlægger og koordinerer events.

Det er derfor at Facebooks nye app ‘Local’ er så interessant. Den er grundlæggende lavet til at finde ud af, hvad der foregår i nærheden og i nærmeste fremtid. Local kombinerer de ting som Facebook altid har gjort godt: Anbefalinger fra venner, tips til events i din by, information om steder og samler det ét sted.

Local er den komplette guide til nye steder og endda til steder, som du troede, du kendte. Det er selvfølgelig også en måde, hvorpå Facebook ønsker, at restauranter, barer, oplevelser og andet får opdateret deres Facebook sider, da Local bliver en reel motivator og kurator for folk, der vil have en oplevelse eller skal mødes med deres venner og bekendte.

Perspektivering / muligheder:

Hvordan kan du sørge for, at du fremstår som indbydende på platforme som Local?

Hvordan kan du arbejde med at tiltrække nye kunder gennem platforme som Local?

Læs mere om app'en her.


 

Indlægget er produceret af Experiences by Innovation Lab, som HORESTA samarbejder med i forhold til trends og tendenser. Siden 2001 har Innovation Lab etableret et internationalt netværk bestående af tæt på 2500 personlige kontakter inden for verdensomspændende forskning, produktudvikling og iværksætteri. Viden og netværk bruges til at gøre udviklingen relevant og brugbar, så den kan omsættes til konkrete tiltag og værdifulde nye produkter og tjenester. De internationale trends er kurateret af Jarle Fink Kondrup, ekspert i teknologi og oplevelser, som er Innovation Labs spydspids indenfor turisme, retail og forretningsudvikling.

Nyt firma sender smørrebrød direkte til døren

Hejdi Nielsen er sammen med sin mand Søren sprunget ud som iværksættere. De har sammen åbnet ‘Nielsen Dansk Mad’, som nok skal få smørrebrødsfans til at lytte efter, skriver MigOgKbh.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne