Bookinger af restaurantborde sker i stigende omfang gennem bookingportaler, og det kan på sigt blive en udfordring for vores branche, lyder det fra HORESTA. Derfor bakker organisationen op om en ny europæisk undersøgelse af området.

I hotelbranchen har man gennem en årrække set, hvordan få multinationale portaler har sat sig på en betydelig del af markedet for hotelbookinger med det resultat, at de i dag presser hotellerne med meget høje bookingkommissioner, begrænsende prisklausuler i kontrakterne og ofte har afskåret hotellerne fra den direkte kontakt med gæsten.

Samme situation skulle nødigt opstå for restaurantbranchen, lyder det fra HORESTA, og organisationen vil derfor sammen med den europæiske organisation, HOTREC, vurdere, hvad der skal til for at undgå det.

I første omgang igangsættes der nu en undersøgelse, som skal belyse den aktuelle markedssituation for restaurantreservationer og udbringning. Undersøgelsen kommer til at dække hele Europa.

HORESTA håber, at restaurantvirksomhederne for egen og resten af branchens skyld vil prioritere at bidrage med dine svar.

Målet med undersøgelsen er at få et opdateret billede af:

  • Hvordan restaurantreservationerne foretages af gæsterne (de primære bookingkanaler som anvendes af gæsterne)
  • Hvem nøglespillerne er
  • Hvad de vigtigste tendenser er
  • Hvad markedsudviklingen er for udbringning og take-away i restauranter

Virksomhedernes svar vil blive behandlet fortroligt, og ingen individuelle restauranter kan identificeres i rapporter eller i resultaterne af undersøgelsen.

HORESTA har i går udsendt en rykker vedrørende deltagelse i analysen, hvori der er et unikt besvarelseslink til det enkelte restaurantmedlem. Har du ikke modtaget mailen, men ønsker at deltage, kan du kontakte analyse@horesta.dk.

WebRight2Aarsdag19.jpg

GÅ IKKE GLIP AF:

HORESTA ÅRSDAG 2019

Torsdag, den 14. november
 
Tivoli Hotel & Congress Center
Copenhagen
  • Bæredygtighed – som forretningsmæssig agenda
  • Stor 'Community Pavilion' med spændende nyheder
  • De bedste key note speakers fra ind- og udland
  • Årets største brancheevent - netværk med kollegaer

Tag en dag ud til HORESTA Årsdag og deltag i
Creating SusDANEable Change’.

App viser vej til økologiske spisesteder

I 2019 har Fødevarestyrelsen fejret 10-året for Det Økologiske Spisemærke med både nyt grafisk design og landsdækkende forbrugerkampagne. Et af kampagnens budskaber har været at sætte spot på appen ”Økologiske Spisesteder”, der viser vej til restauranter, cafeer og hoteller med Det Økologiske Spisemærke.

Bone’s har fundet lokaler i Aalborg

Den spritnye Bone's restaurant er klar til at byde de første gæster indenfor i en renoveret ejendom på havnefronten i Aalborg i februar, skriver AalborgNu.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne