Hos The National Theatre i London har du nu mulighed for at opleve deres seneste produktion, “Network”, mens du nyder en tre-retters menu - på scenen!

Med denne placering får du en plads i scenens restaurant “Foodwork” og bliver en interaktiv del af stykket. Instruktørernes håb er at skabe en unik, multisensorisk oplevelse, der skaber et samspil mellem teaterstykket og tilskuerne, som ikke er mulig at skabe fra de traditionelle publikumspladser.

Tendensen viser, at multisensoriske middagsoplevelser generelt ser et opsving og især er populære blandt den unge generation, som efterspørger eksperimentelle, spektakulære oplevelser. Trenden ses også på andre London-baserede kunstscener, der netop eksperimenterer med disse ekstraordinære middage.

Hos The Vaults, der kalder sig selv Londons hjem for fordybende teater og alternativ kunst, kan du eksempelvis opleve produktionen “Beauty and the Feast” med tilhørende teatralsk menu bestående af blandt andet hele, krydrede græskar, ostekage af blåskimmelost samt en hel skov af marengs-svampe. Her indgår du i eventyret om Bella og Uhyret, og skal sammen med de andre spisende se om I kan løfte besværgelsen. Hvis det lykkedes fortsætter festen til sent ud på natten.

(Artiklen fortsætter under billedet)

Perspektivering / muligheder:

- Hvordan imødekommer du gæsternes behov for økologiske og bæredygtige muligheder?

- Hvordan kan du benytte partnere til at skabe forbindelsen til lokalområdet eller styrke brandfortællingen?

- Hvordan kan din virksomhed påvirke mere end blot gæsternes smagssanser?

Mere info:

https://www.thevaults.london/beauty-and-the-feast

https://www.nationaltheatre.org.uk/shows/foodwork

 


Indlægget er produceret af Experiences by Innovation Lab, som HORESTA samarbejder med i forhold til trends og tendenser. Siden 2001 har Innovation Lab etableret et internationalt netværk bestående af tæt på 2500 personlige kontakter inden for verdensomspændende forskning, produktudvikling og iværksætteri. Viden og netværk bruges til at gøre udviklingen relevant og brugbar, så den kan omsættes til konkrete tiltag og værdifulde nye produkter og tjenester. De internationale trends er kurateret af Jarle Fink Kondrup, ekspert i teknologi og oplevelser, som er Innovation Labs spydspids indenfor turisme, retail og forretningsudvikling.

Log ind