Amazons stemmestyrede assistent fås nu i en speciel version til hoteller under brandet: “Alexa for Hospitality”.
Alexa er i første omgang blevet introduceret på forskellige Marriott-hoteller, hvor den installeres på hotelværelserne via en in-room Amazon Echo, som kan bruges til alt fra at oplyse om swimmingpoolens åbningstider til at styre værelsets temperatur og lyssætning.

Alexa skræddersyes til hvert enkelt hotel og integreres med hotellets øvrige systemer, så det kan bruges til booking af aftaler, til at bestille roomservice, til brug af tredjepart-apps for at spille musik eller lignende. På sigt håber Amazon at gøre det muligt midlertidigt at integrere gæstens personlige brugerkonti, så man kan tage sit private, digitale miljø med sig overalt og eksempelvis høre sine egne Spotify-playlister, når man er på farten.

Optagelser slettes

Amazon forsikrer om, at optagelserne af Alexa-kommandoer slettes dagligt, mens hotellerne heller ikke får adgang til gæsters interaktion med Alexa.

HORESTA Årsdag 2018 kan du i øvrigt møde Amazon, der vil fortælle om Alexa og flere af de digitale udviklingsprojekter, man arbejder med (artiklen fortsætter under billedet).

Muligheder/perspektivering:

  • Hvordan kan du bruge teknologi til at gøre det nemmere for gæsten at dække sine praktiske behov under et ophold?
  • Hvordan kan stemmestyring bruges til at berige gæstens ophold hos dig?
  • Hvilke opgaver har du og dit personale, der er gentagende, og hvor kan I med fordel benytte en robot eller digital assistent?

Læs mere: ● https://www.amazon.com/alexaforhospitality

 

Indlægget er produceret af Experiences by Innovation Lab, som HORESTA samarbejder med i forhold til trends og tendenser. Siden 2001 har Innovation Lab etableret et internationalt netværk bestående af tæt på 2500 personlige kontakter inden for verdensomspændende forskning, produktudvikling og iværksætteri. Viden og netværk bruges til at gøre udviklingen relevant og brugbar, så den kan omsættes til konkrete tiltag og værdifulde nye produkter og tjenester. De internationale trends er kurateret af Jarle Fink Kondrup, ekspert i teknologi og oplevelser, som er Innovation Labs spydspids indenfor turisme, retail og forretningsudvikling.

Turismefremme

De offentlige investeringer på ca. 650 mio. kr. om året i dansk turisme skal bruges mere effektivt. Samtidig skal der mere fart på digitaliseringen - både for at styrke virksomhedernes drift og forbedre servicen over for turisterne.

Ny teknologi viser madretter i 3D

TRENDS: HORESTA samarbejder med innovationshuset Innovation Lab, der skal give vores medlemmer mulighed for at få indblik i, hvad der opstår af global nytænkning, trends og tendenser i branchen. Denne gang fortæller Innovation Lab om firmaet Kabaq, der tilbyder 3D-gengivelser af madretter, så restaurantgæsterne har bedre mulighed for at studere på forhånd, hvad de bestiller.

Trend: Bo på kapselhotel i 9 timer

Kapselhotellet Ninehour tilbyder deres gæster ni timers indkvartering i et minimalt, sci-fi futuristisk miljø. Hotellets koncept, som navnet referer til er, at gæsterne skal bruge så lidt tid som muligt under deres tag og derfor også kun bruge én time på at gøre sig klar til at gå i seng, syv timer på at sove og en time til at gøre sig klar om morgenen.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne