TRENDS: Hvordan giver man sine gæster det bedst mulige indtryk af de menuer og retter, som man tilbyder i sin restaurant? Det spørgsmål har det amerikanske firma Kabaq besluttet sig for at hjælpe med løsningen på. Både til gavn for restauratørerne og gæsterne.

Firmaet har udviklet en 3D gengivelser af madvarer, som giver gæsterne mulighed for at se deres mad, hvad enten de bestiller online eller i en fysisk restaurant.

Sultne gæster kan opleve en interaktiv 360 graders visning af deres menu og blandt andet se en korrekt størrelse og visualisere de forskellige ingredienser i retten. Kabaq anvender avancerede scanningsteknologier til at skabe 3D modeller af høj kvalitet, som yderligere kan anvendes som billedmateriale på websider, sociale medier og marketingkanaler. Kabaq udvikler bl.a. også brugerdefinerede applikationer og gør det muligt for forbrugere at pege med deres smartphones på forskellige produktemballager og visualisere 3D fødevarer fremstillet med et bestemt produkt.

Kabaq ændrer fremtidens madbestilling med deres Augmented Reality applikation og informerer spisende om både om portionsstørrelse og ingredienser.

Kabaq har dermed gjort et godt forsøg på at minimere skuffelse og frustration hos restaurantgæster, da de nu ved præcis hvad de får serveret på deres tallerken.

 

Perspektivering / muligheder :
  • Hvordan kan du øge tilfredsstillelsen hos spisende gæster?
  • Hvordan kan du supplere/øge gæste oplysninger gennem Augmented Reality?

 

Mere info

http://www.kabaq.io


Indlægget er produceret af Experiences by Innovation Lab, som HORESTA samarbejder med i forhold til trends og tendenser. Siden 2001 har Innovation Lab etableret et internationalt netværk bestående af tæt på 2500 personlige kontakter inden for verdensomspændende forskning, produktudvikling og iværksætteri. Viden og netværk bruges til at gøre udviklingen relevant og brugbar, så den kan omsættes til konkrete tiltag og værdifulde nye produkter og tjenester. De internationale trends er kurateret af Jarle Fink Kondrup, ekspert i teknologi og oplevelser, som er Innovation Labs spydspids indenfor turisme, retail og forretningsudvikling.

 

Har du fået læst?

Nyt firma sender smørrebrød direkte til døren

Hejdi Nielsen er sammen med sin mand Søren sprunget ud som iværksættere. De har sammen åbnet ‘Nielsen Dansk Mad’, som nok skal få smørrebrødsfans til at lytte efter, skriver MigOgKbh.dk.

Ny platform matcher restauranter med smukke modeller

Skal restauranten have ekstra omtale på sociale medier og klientellet have et løft? Så var det måske en idé at lade nogle modeller spise gratis. Det er filosofien bag en ny platform, der hedder ’The Model Restaurant’, skriver CatererMiddleEast.com.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne