Kapselhotellet Ninehour tilbyder deres gæster ni timers indkvartering i et minimalt, sci-fi futuristisk miljø. Hotellets koncept, som navnet referer til er, at gæsterne skal bruge så lidt tid som muligt under deres tag og derfor også kun bruge én time på at gøre sig klar til at gå i seng, syv timer på at sove og en time til at gøre sig klar om morgenen.

Gæsterne som tjekker ind på hotellet bliver udstyret med en nøgle til et skab hvor sko og tøj kan opbevares. Herefter bliver man ledt ind i et omklædningsrum, hvor gæster kan tage et bad og blive udstyret med alt fra tandpasta til ensfarvede pyjamas. Slutteligt tager gæsten elevatoren op den tildelte sovekapsel.

Sovekapslerne er designet til at fremkalde ultimativ afslapning og er udstyret med et Panasonic sovesystem som sætter gæsternes søvn i gang og vækker dem igen ved at imitere dagslys. Hotellet tager minimalisme til et helt nyt niveau, og giver gæsterne en unik følelse og oplevelse af at befinde sig i fremtiden.

Ninehours er designet til at tilbyde gæster fra hele verden mere frihed, og det er derfor også muligt at tjekke ind 24 timer i døgnet eller anvende de enkle og simple faciliteter i så lidt som en time.

Perspektivering / muligheder :

Hvordan kan du tilbyde gæster mere simple og uforpligtende indkvarteringsmuligheder?

Hvordan får du gæster til kun at bruge den fornødne tid på hotelindkvartering?

Mere info

http://www.ninehour.co.jp/en/


Indlægget er produceret af Experiences by Innovation Lab, som HORESTA samarbejder med i forhold til trends og tendenser. Siden 2001 har Innovation Lab etableret et internationalt netværk bestående af tæt på 2500 personlige kontakter inden for verdensomspændende forskning, produktudvikling og iværksætteri. Viden og netværk bruges til at gøre udviklingen relevant og brugbar, så den kan omsættes til konkrete tiltag og værdifulde nye produkter og tjenester. De internationale trends er kurateret af Jarle Fink Kondrup, ekspert i teknologi og oplevelser, som er Innovation Labs spydspids indenfor turisme, retail og forretningsudvikling.

 

Direktiv: Hoteller skal sikre sig, at anmeldelser brugt i markedsføring er korrekte

En efterhånden velkendt problemstilling er brugen af falske brugeranmeldelser, hvor et hotel for eksempel roses til skyerne af, hvad der viser sig at være opdigtede brugere. Men fremover bliver de erhvervsdrivende forpligtet til at sikre, at de brugeranmeldelser, som de anvender i deres markedsføring, ikke er falske, skriver Erhvervsministeriet.

Arbejdsgiver: Bæredygtighed hitter hos medarbejdere

Flere konferencecentre prioriterer en grøn og bæredygtig omstilling højt. Umiddelbart bringer det dem ikke forrest i kampen om kunderne, men det gør en forskel i jagten på medarbejdere, skriver Børsen.

Stort dansk hotel har fundet ny direktør

Jan G. Larsen, den nuværende direktør for Storebælt Sinatur Hotel & Konference ved Nyborg, er fra årsskiftet ny i spidsen for Nyborg Strand Hotel & Konferencecenter, skriver Standby.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne