TRENDS: Le Petit Chef er et koncept, som bringer visuel kortlægning til restaurantscenen og skaber dermed en ny form for spiseoplevelse. 3D projektionsfirmaet Skullmapping anvender kortlægningsteknikker og 3D projektion til at eksperimentere i relationen mellem teknologi og kunst. Le Petit Chef skaber overraskende videoer, som strækker den menneskelige fantasi ved brugen af ekstra dimensioner og optiske illusioner, narrer øjet til at se bevægelser på statiske genstande.

Gæsterne bliver mødt af en kombination af fysiske knive, glas og tallerkner blandet med projektionerne af en gaffel og en hovedret. Showet begynder, når gæstens egen personlige vært træder op gennem et lille hul i bordet og byder velkommen.

Kokken underholder herefter gæsterne med et morsomt show, hvor maden tilberedes fra bunden. Tallerkner transformeres bl.a. til en grill, hvor benzin bruges som antændingsmiddel, kokken balancerer på en gaffel tre gange sin egen størrelse og starter hans kædesav for at save et broccolitræ ned med. Ved afslutningen af showet skaber den lille kok en eksplosion, som leder til serveringen af den nøjagtig samme, dog spiselige version af den kokkens visuelle kreation.

Le Petit Chef gik først viralt på internettet, hvorefter firmaet bag konceptet er blevet kontaktet af forskellige high-end restauranter fra hele verden, om muligheden for at licensere brungen af animationen eller lave brugerdefinerede fremstillinger af konceptet. Le Petit Chef tager restaurantoplevelsen til det næste niveau, og vender gæstens ventetid til underholdende oplevelse.

Perspektivering / muligheder:

Hvordan kan du gøre din forretnings ventetid til en ny form for oplevelsesmoment?

Mere info:

Website: http://www.lepetitchef.com

Se også video af konceptet her:

 


Indlægget er produceret af Experiences by Innovation Lab, som HORESTA samarbejder med i forhold til trends og tendenser. Siden 2001 har Innovation Lab etableret et internationalt netværk bestående af tæt på 2500 personlige kontakter inden for verdensomspændende forskning, produktudvikling og iværksætteri. Viden og netværk bruges til at gøre udviklingen relevant og brugbar, så den kan omsættes til konkrete tiltag og værdifulde nye produkter og tjenester. De internationale trends er kurateret af Jarle Fink Kondrup, ekspert i teknologi og oplevelser, som er Innovation Labs spydspids indenfor turisme, retail og forretningsudvikling.

WebRight2Aarsdag19.jpg

GÅ IKKE GLIP AF:

HORESTA ÅRSDAG 2019

Torsdag, den 14. november
 
Tivoli Hotel & Congress Center
Copenhagen
  • Bæredygtighed – som forretningsmæssig agenda
  • Stor 'Community Pavilion' med spændende nyheder
  • De bedste key note speakers fra ind- og udland
  • Årets største brancheevent - netværk med kollegaer

Tag en dag ud til HORESTA Årsdag og deltag i
Creating SusDANEable Change’.

Har du fået læst?

Rejsende vil ikke være del af overturisme

Hvad kommer til at definere turismeerhvervet næste år? Booking.com har givet deres bud, og her nævner platformen ’rise of the second cities’ – altså øget fokus på de byer, som ligger i laget lige under hovedstader m.m.

Trend: Tiltræk gæster gennem deres DNA

Det har aldrig været nemmere at finde ud af, hvor man nedstammer fra. En simpel DNA-test kan afsløre personers rødder og give den enkelte indsigt i, hvilke etniciteter de i virkeligheden bærer rundt på. Genkortlægnings-virksomheden 23andme er blot én af de førende virksomheder inden for dette område og de har indgået et samarbejde med Airbnb.

Nyt Visitor: Den kødfri bøf er kommet for at blive

I 2016 var der ingen, men nu har McDonald’s tre vegetariske burgere på menuen. Den nye adm. direktør i kæden, Mads Friis, fortæller, at de kødfrie burgere særligt er målrettet det unge segment, hvor flere og flere betragter sig selv som fleksitarer.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne