TRENDS: Le Petit Chef er et koncept, som bringer visuel kortlægning til restaurantscenen og skaber dermed en ny form for spiseoplevelse. 3D projektionsfirmaet Skullmapping anvender kortlægningsteknikker og 3D projektion til at eksperimentere i relationen mellem teknologi og kunst. Le Petit Chef skaber overraskende videoer, som strækker den menneskelige fantasi ved brugen af ekstra dimensioner og optiske illusioner, narrer øjet til at se bevægelser på statiske genstande.

Gæsterne bliver mødt af en kombination af fysiske knive, glas og tallerkner blandet med projektionerne af en gaffel og en hovedret. Showet begynder, når gæstens egen personlige vært træder op gennem et lille hul i bordet og byder velkommen.

Kokken underholder herefter gæsterne med et morsomt show, hvor maden tilberedes fra bunden. Tallerkner transformeres bl.a. til en grill, hvor benzin bruges som antændingsmiddel, kokken balancerer på en gaffel tre gange sin egen størrelse og starter hans kædesav for at save et broccolitræ ned med. Ved afslutningen af showet skaber den lille kok en eksplosion, som leder til serveringen af den nøjagtig samme, dog spiselige version af den kokkens visuelle kreation.

Le Petit Chef gik først viralt på internettet, hvorefter firmaet bag konceptet er blevet kontaktet af forskellige high-end restauranter fra hele verden, om muligheden for at licensere brungen af animationen eller lave brugerdefinerede fremstillinger af konceptet. Le Petit Chef tager restaurantoplevelsen til det næste niveau, og vender gæstens ventetid til underholdende oplevelse.

Perspektivering / muligheder:

Hvordan kan du gøre din forretnings ventetid til en ny form for oplevelsesmoment?

Mere info:

Website: http://www.lepetitchef.com

Se også video af konceptet her:

 


Indlægget er produceret af Experiences by Innovation Lab, som HORESTA samarbejder med i forhold til trends og tendenser. Siden 2001 har Innovation Lab etableret et internationalt netværk bestående af tæt på 2500 personlige kontakter inden for verdensomspændende forskning, produktudvikling og iværksætteri. Viden og netværk bruges til at gøre udviklingen relevant og brugbar, så den kan omsættes til konkrete tiltag og værdifulde nye produkter og tjenester. De internationale trends er kurateret af Jarle Fink Kondrup, ekspert i teknologi og oplevelser, som er Innovation Labs spydspids indenfor turisme, retail og forretningsudvikling.

SENESTE NYHEDSBREV

Ny teknologi viser madretter i 3D

TRENDS: HORESTA samarbejder med innovationshuset Innovation Lab, der skal give vores medlemmer mulighed for at få indblik i, hvad der opstår af global nytænkning, trends og tendenser i branchen. Denne gang fortæller Innovation Lab om firmaet Kabaq, der tilbyder 3D-gengivelser af madretter, så restaurantgæsterne har bedre mulighed for at studere på forhånd, hvad de bestiller.

Trend: Bo på kapselhotel i 9 timer

Kapselhotellet Ninehour tilbyder deres gæster ni timers indkvartering i et minimalt, sci-fi futuristisk miljø. Hotellets koncept, som navnet referer til er, at gæsterne skal bruge så lidt tid som muligt under deres tag og derfor også kun bruge én time på at gøre sig klar til at gå i seng, syv timer på at sove og en time til at gøre sig klar om morgenen.

Trend: Fastfood uden menneskelig interaktion

TRENDS: HORESTA samarbejder med innovationshuset Innovation Lab, der skal give vores medlemmer mulighed for at få indblik i, hvad der opstår af global nytænkning, trends og tendenser i branchen. Denne gang fortæller Innovation Lab om restaurantkæden Eatsa, der er højtautomatiseret og fungerer som en salgsautomat, der leverer frisklavede salater til sultne kunder.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne