Enhver god bartender ved, at en cocktail er mere end summen af ingredienser.

Sådan starter The Blue Bar på The Berkeley Hotel i London beskrivelsen af sin fordybende cocktailoplevelse “Out of the Blue”. Oplevelsen beskrives som et spændende, hemmeligt sted, hvor gæster oplever, hvordan sanselig påvirkning ændrer smagsopfattelsen.

The Blue Bar kalder det en 360-graders oplevelse, der vækker alle fem sanser: både smags-, syns-, føle-, lugte- og høresansen bliver berørt. Oplevelsen starter ved, at op til fire personer sætter sig ind i en kubeformet sanselig legeplads, hvor de i løbet af 30 minutter smager på forskellige temperaturkontrollerede cocktails, mens specialfremstillede animationer projekteres op på væggene, og lyde samt molekylære dufte fylder rummet.

For Rashid Ghuloom, Bar Manager på The Berkeley, er målet at skære alle forudindtagede tanker om den pågældende drink fra ved at droppe forstyrrende elementer såsom menukort. I stedet vil han udelukkende fokusere på smagen og ingredienserne, og hvordan teknologi kan bruges til at forklare og forbedre smagsoplevelsen.

(artiklen fortsætter under billedet)

Med Out of the Blue får gæsterne hos The Blue Bar virkelig indsigt i, i hvor høj grad vores andre sanser påvirker smagsoplevelsen. Gæst og journalist, Sarah Royce-Greensill, siger for eksempel om oplevelsen:

“En cocktail der først smager bitter og med en planteagtig smag kan pludselig give en fornemmelse af frugt, når billeder af ananas bliver vist. Og en drink der først mødes med grimasser kan blive dragende, hvis en duft af rygende kul lukkes ind i lokalet”.

Muligheder/Perspektivering:

- Hvilke andre sanser kan I inddrage i de oplevelser, som I tilbyder jeres gæster?

- Hvordan kan I arbejde med et fysisk og sanseligt design, der giver jeres menu et ekstra lag og forbedrer gæstens oplevelse?

Læs mere:

https://www.the-berkeley.co.uk/restaurants-bars/out-of-the-blue/


Indlægget er produceret af Experiences by Innovation Lab, som HORESTA samarbejder med i forhold til trends og tendenser. Siden 2001 har Innovation Lab arbejdet med turisme og oplevelsesøkonomi. De har bl.a. kortlagt fremtidens møde- og konferenceformater med Inspiring Denmark, udviklet hoteloplevelser med Radisson BLU, leveret koncepter til oplevelsesparker som KRAFT i Ringkøbing, faciliteret en sammensmeltning af gastronomi og 3D-print med Malling og Schmidt, udviklet stedsbundne signaturoplevelser i ni sønderjyske byer, samarbejdet med VisitDenmark om digital gæsteservice og meget, meget mere.
De internationale trends er kurateret af Jarle Fink Kondrup, ekspert i teknologi og oplevelser, som er Innovation Labs spydspids inden for turisme og oplevelsesøkonomi.

Burger King lancerer kødfri kæmpesucces i Danmark

Burger King introducerede for første gang en kødfri variant af deres ikoniske Whopper i den amerikanske sydstat St. Louis i april for at teste, om de kødelskende amerikanere overhoved var interesseret i plantebøffer. Der gik kun 29 dage før burgergiganten besluttede at rulle deres plantebaserede Impossible Whopper ud i samtlige restauranter i hele USA.

Video: Bartenderforløb kan være springbræt ind i erhvervet

’Learning for Life’ er et intensivt træningsforløb, der har til hensigt at flytte ledige ind på arbejdsmarkedet og om bag bardisken. HORESTA, Hotel- og Restaurantskolen i Valby og spiritusproducenten Diageo står bag initiativet i Danmark, og deres fælles ambition med dette målrettede og skræddersyede program var at vise unge, hvad det vil sige at arbejde i serviceerhvervet.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne