Det bliver vigtigere og vigtigere at kunne skabe relationer til dine kunder. At skabe oplevelser, så kunderne kan huske netop dit produkt. Ikke kun så produktet skiller sig ud, men at koble dine ydelser endnu dybere i gæsternes hukommelse, ved at forbinde dit brand til kundernes følelser. Det var med denne baggrund at West Elm Hotels lancerede deres “Local Experiences”.
I forvejen har West Elm et rigtig stort fokus på fairtrade, håndlavede, lokale, kreative elementer og produkter. Men med Experience delen kan gæsterne leve ånden fra West Elm Hotels helt ud.
De kan lære at lave kunst med metal og svejsning i Austin, de kan tage tegnekurser og byvandringer i Charleston, de kan være med når der skal produceres unika tøj i Brooklyn og meget meget mere. Altsammen oplevelser, der er kuraterede af WestElm for deres gæster og i tråd med WestElms værdier.
Du kan også gøre det, hvis du sælger fysiske produkter.
Det spanske gin mærke Gin Mare tilbyder noget lignende i London, hvor de tilbyder “an escape to the Mediterranean through a journey of the best cocktail bars, restaurants, and terraces”.
Turene i gennem kvarterer som SoHo og Shoreditch byder på forskellige tapas kombineret med Gin Mare cocktails.
Perspektivering / muligheder
Hvilke oplevelser kan du koble med dit produkt, som passer med kundernes forestilling af dit brand? Hvilke samarbejdspartnere, der deler jeres værdier, kunne være interessante at lave noget sammen med?
Mere info
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Nyt klimaregnskab fra VisitDenmark viser turismens CO2-aftryk
22-10-2024
-
Tuborgfondet støtter unge madentreprenører med 3,8 mio. kr.
22-10-2024
-
Ny fond skal booste investeringer i kystturismen
22-10-2024
-
Regeringen satser på bæredygtig vækst i turismen frem mod 2030
22-10-2024
-
Regeringen vil booste turismen ved at ændre lukkelov
22-10-2024
-
Unge trækker besøgstallene op i restaurationsbranchen
22-10-2024
-
Minister afviser turistskat og bekymringer om overturisme i København
22-10-2024