Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
I forlængelse af den fælles Udviklingsplan for Vestkysten, der blev lanceret juni 2018, er det første spadestik til udviklingen af et fælles brand og en samlet kernefortælling for Vestkysten nu taget. På en række workshops er en arbejdsgruppe bestående af Vestkystens turist- og destinationschefer blevet aktiveret og har sammen med kreative konsulenter tegnet de første streger til et brand, en visuel identitet og en kampagne, der ventes at blive skudt i gang på den anden side af sommerferien.
Brandet og kampagnekonceptet kommer til at danne ramme om VisitDenmarks fremtidige markedsføring af Vestkysten som rejsemål.
Og behovet for en fælles fortælling er der ingen tvivl om, mener Sisse Wildt, kommunikationschef i Dansk Kyst- og Naturturisme:
"Der er stor opbakning til samarbejdet, og det vidner om, at mange aktører langs Vestkysten, lige fra den lille oplevelsesudbyder til de store attraktioner og overnatningssteder mv., har savnet et fælles brand, som de kan markedsføre Vestkysten under – som en samlet destination," siger hun.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Styrk din ESG-rapportering med ESG Monitor
05-12-2025
PRESSEKLIP
-
Vejle får nyt hotel med 87 værelser
05-12-2025
-
Udeblivelser koster københavnsk restaurant 150.000 kr.
05-12-2025
-
Danske Hoteller fejrer 35 år med fokus på lokal forankring
05-12-2025
-
Ny aftale med Forsvaret sikrer fremtiden for Aarhus Airport
05-12-2025
-
Nordsjællandsk grillkæde åbner nyt spisested
05-12-2025
-
Politikere drømmer om festivalplads og kæmpearena i København
05-12-2025
-
Ny formand skal styrke madkulturen i Danmark
05-12-2025
-
Delte meninger om autocampere i turismeerhvervet
05-12-2025