Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Turisterne i hovedstaden skal bevæge sig mere rundt i byen, tage på ture ud af byen og besøge København i løbet af hele året. Det er målet for Wonderful Copenhagen. Fremover vil turistorganisationen undlade at markedsføre Nyhavn og ændre fokusset væk fra de klassiske turistattraktioner i Indre By, skriver TravelNews.dk.
Ifølge Wonderful Copenhagen bakker over 80 procent af københavnerne op om, at byen fortsat skal markedsføres som destination for rejsende i modsætning til andre europæiske byer.
”I København er vi i den situation, at der samlet set er stor opbakning fra de lokale, og det giver os både en mulighed for og en pligt til at handle proaktivt i forhold til at mindske de udfordringer, der kommer, når flere mennesker fremover vil besøge byen”, siger Mikkel Aarø-Hansen, administrerende direktør i Wonderful Copenhagen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025