Er du opmærksom på, at du kan få godtgjort dine lønudgifter, når dine medarbejdere deltagere i efteruddannelse?

Mange virksomheder inden for hotel- og restauranterhvervet oplever, at det kan være svært at rekruttere kvalificeret arbejdskraft, og at det kan gå ud over virksomhedens drift og vækstmuligheder.

Efteruddannelse af virksomhedens medarbejdere, kan være en del af løsningen på den udfordring.

HORESTA og 3F Privat Service, Hotel og Restauration er derfor gået sammen om et projekt, der skal synliggøre de muligheder, der er for gratis eller billig efteruddannelse. Projektet kalder vi ”JA TAK til efteruddannelse”.

JA TAK TIL EFTERUDDANNELSE er en fælles virksomhedsopsøgende indsats om tilskud til efteruddannelse af medarbejdere i virksomheder omfattet af Overenskomsten mellem HORESTA Arbejdsgiver og 3F Privat Service, Hotel og Restauration.

Der er gode muligheder for at få godtgjort de udgifter, der er forbundet med at have en medarbejder på efteruddannelse, både når det drejer sig om kompetenceløft fra ufaglært til faglært, AMU- eller akademikurser og kurser i dansk, matematik, engelsk og IT, samt private kurser.

Gå ikke glip af ekstra tilskud til efteruddannelse
Udover tilskud fra staten til efteruddannelse, kan der også være mulighed for at få ekstra tilskud fra Hotel- og restauranterhvervets Kompetenceudviklingsfond. ”Der er alt for mange virksomheder, som ikke har kendskab til mulighederne, og derfor går glip af tilskud til efteruddannelse. Det vil vi gerne hjælpe jeres virksomhed med at blive klogere på”, fortæller de to chefkonsulenter Lene og Gunhild fra JA TAK til efteruddannelse.

Har du en interesse i at høre mere om mulighederne for efteruddannelse af dit personale og mulighederne for løntilskud fra Hotel- og Restauranterhvervets Kompetenceudviklingsfond, er du mere end velkommen til at kontakte de to virksomhedsopsøgende chefkonsulenter i ’JA TAK til efteruddannelse’.

For yderligere information kontakt:

Lene.jpg
Chefkonsulent, Østdanmark
Lene Wendelboe

For yderligere information kontakt:

GunhildBjerre-147x200.jpg
Chefkonsulent, Vestdanmark
Gunhild Bjerre

Har du fået læst?

Hotel Koldingfjord opgraderer personalet under krisen

Hvordan undgår man bedst madspild? Hvordan serverer man en menu, der får mundvandet til at løbe hos veganere og vegetarer? Og hvordan er man så god en vært, at gæsterne får lyst til at komme igen og igen? Det er blot noget af det, som medarbejdere på Hotel Koldingfjord under coronakrisen er blevet klogere på, skriver Jydske Vestkysten.

Kriseramte hoteller og restauranter udnytter nedlukning til at dygtiggøre medarbejdere

Gabende tomme restauranter og hotelværelser under coronakrisen har været et hårdt slag for service, turisme, hotel og restaurationsbranchen. Der er dog lys i mørket for de trængte fag. 3F, HORESTA og Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering er nemlig gået sammen for at sikre, at de mange hjemsendte medarbejdere i branchen har kunnet bruge nedlukningsperioden på at dygtiggøre sig, skriver Jydske Vestkysten.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne