Hotel- og restauranterhvervet er i rivende udvikling og mangler i den grad kvalificeret arbejdskraft. Derfor lancerede HORESTA og 3F i september 2019 brandingkampagnen Hospitality Career, der vil styrke kendskabet til hotel- og restaurationsbranchen og vise de unge, at det er en branche med mange spændende job- og karrieremuligheder.

Kampagnen vil tydeliggøre, at meget af det, de unge selv efterspørger - såsom god energi, passion, oplevelser, faglighed og fællesskab, international atmosfære og gode karriemuligheder – findes netop her.

Den grundlæggende historie er, at det er en livsstil at arbejde i hotel- og restaurationsbranchen. For ingen andre steder kan man få ansvar og blive leder hurtigere, skifte spor, afprøve nye ting og mærke den særlige interna­tionale stemning. Her har man en unik mulighed for at bruge sine evner på at skabe oplevelser og gøre andre men­nesker glade.

Kampagnes pay-off er derfor også: Del dit talent med resten af verden. Dette pay-off skal fange modtagerens opmærksomhed sammen med det visuelle udtryk, der i denne brandingkampagne tager udgangspunkt i tre spor: service, overblik og detalje.

Nedenfor ses kampagne-logoet, der både kommunikerer, hvilken branche der er afsender, og den passion, der kendetegner branchen:

Hospitality Career

Strategien er at repositionerne hotel- og restaurationsbranchen for unge i alderen 15-20-årige gennem en integreret kampagne bestående af digitale og face2face elementer – herunder web, Facebook, Instagram, Snap, YouTube-film med de to influencers Jaxstyle og Signe Kragh og ikke mindst besøg på udvalgte skoler.

Et bærende element i kampagnen er brug af ambassadører, der skal eksemplificere branchens utallige muligheder overfor andre unge – både i forhold til at få en sjov og indholdsrig arbejdsdag, venner for livet og i særdeleshed til at få en spændende karrierevej. De udvalgte ambassadører får ansvaret for kampagnens Facebook-profil og deres personlige fortællinger vil kunne læses på kampagnesitet samt ses som små YouTube- og Snap-film, der aktivt vil blive brugt igennem hele kampagneperioden, der forløber frem til foråret 2021.

 

For yderligere information kontakt:

For yderligere information kontakt:

Sådan kan I bruge brandingkampagnen

Flere unge skal få øjnene op for mulighederne i hotel-, restaurant- og turisterhvervet, og det skal kampagnen ’Hospitality Career’, som HORESTA og 3F har lanceret, være medvirkende til.

Brandingkampagnes ambassadørkorps toptunes til at fortælle om erhvervet

14 af erhvervets største talenter har dedikeret noget af deres sparsomme fritid til at bakke op om 3F og HORESTAs kampagne Hospitality Career. Her vil de fortælle om de mange sjove, inspirerende, udfordrende og anderledes ting, der gør deres arbejdsliv spændende. Målet er, at få flere unge til at slå øjnene op for erhvervets muligheder.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne