Kampagnens første del - ultimo 2019 til primo 2021

Hotel- og restauranterhvervet er i rivende udvikling og mangler i den grad kvalificeret arbejdskraft. Derfor lancerede HORESTA og 3F i september 2019 brandingkampagnen Hospitality Career, der vil styrke kendskabet til hotel- og restaurationsbranchen og vise de unge, at det er en branche med mange spændende job- og karrieremuligheder.

Kampagnen vil tydeliggøre, at meget af det, de unge selv efterspørger - såsom god energi, passion, oplevelser, faglighed og fællesskab, international atmosfære og gode karriemuligheder – findes netop her.

Den grundlæggende historie er, at det er en livsstil at arbejde i hotel- og restaurationsbranchen. For ingen andre steder kan man få ansvar og blive leder hurtigere, skifte spor, afprøve nye ting og mærke den særlige interna­tionale stemning. Her har man en unik mulighed for at bruge sine evner på at skabe oplevelser og gøre andre men­nesker glade.

Kampagnes pay-off er derfor også: Del dit talent med resten af verden. Dette pay-off skal fange modtagerens opmærksomhed sammen med det visuelle udtryk, der i denne brandingkampagne tager udgangspunkt i tre spor: service, overblik og detalje.

Nedenfor ses kampagne-logoet, der både kommunikerer, hvilken branche der er afsender, og den passion, der kendetegner branchen:

Hospitality Career

Strategien er at repositionerne hotel- og restaurationsbranchen for unge i alderen 15-20-årige gennem en integreret kampagne bestående af digitale og face2face elementer – herunder web, Facebook, Instagram, Snap, YouTube-film med de to influencers Jaxstyle og Signe Kragh og ikke mindst besøg på udvalgte skoler.

Et bærende element i kampagnen er brug af ambassadører, der skal eksemplificere branchens utallige muligheder overfor andre unge – både i forhold til at få en sjov og indholdsrig arbejdsdag, venner for livet og i særdeleshed til at få en spændende karrierevej. De udvalgte ambassadører får ansvaret for kampagnens Facebook-profil og deres personlige fortællinger vil kunne læses på kampagnesitet samt ses som små YouTube- og Snap-film, der aktivt vil blive brugt igennem hele kampagneperioden, der løb frem til foråret 2021.

Kampagnens anden del (2021 - 2023): FRA TALENT TIL FAGLÆRT

HORESTA og 3F Privat Service, Hotel og Restaurant har med støtte fra Nordea-Fonden lanceret nyt toårigt projekt i forlængelse af brandingprojektet Hospitality Career.

Projektets primære formål er, at fastholde eleverne på hotel- og restaurantuddannelser. Det ske ved hjælp af et mentorkorps bestående af passionerede unge fra branchen, som vil støtte og guide eleverne gennem deres første praktikforløb.

Læs mere på https://hospitalitycareer.dk/.

For yderligere information kontakt:

Pia-Svane-1920x1280.jpg
Uddannelses- og projektchef
Pia Svane

Michelin møder McDonald´s

Mange store kokke griber de mange muligheder, der følger med et stærkt brand. VISITOR kigger nærmere på potentiale og udfordringer i den personlige branding, som for kokke kan inkludere alt fra at bringe sig selv i spil som brand ved TV-optrædener, produktlanceringer og ikke mindst som vært.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne