Hotel- og restauranterhvervet er i rivende udvikling og mangler i den grad kvalificeret arbejdskraft. Derfor lancerede HORESTA og 3F i september 2019 brandingkampagnen Hospitality Career, der vil styrke kendskabet til hotel- og restaurationsbranchen og vise de unge, at det er en branche med mange spændende job- og karrieremuligheder.

Kampagnen vil tydeliggøre, at meget af det, de unge selv efterspørger - såsom god energi, passion, oplevelser, faglighed og fællesskab, international atmosfære og gode karriemuligheder – findes netop her.

Den grundlæggende historie er, at det er en livsstil at arbejde i hotel- og restaurationsbranchen. For ingen andre steder kan man få ansvar og blive leder hurtigere, skifte spor, afprøve nye ting og mærke den særlige interna­tionale stemning. Her har man en unik mulighed for at bruge sine evner på at skabe oplevelser og gøre andre men­nesker glade.

Kampagnes pay-off er derfor også: Del dit talent med resten af verden. Dette pay-off skal fange modtagerens opmærksomhed sammen med det visuelle udtryk, der i denne brandingkampagne tager udgangspunkt i tre spor: service, overblik og detalje.

Nedenfor ses kampagne-logoet, der både kommunikerer, hvilken branche der er afsender, og den passion, der kendetegner branchen:

Hospitality Career

Strategien er at repositionerne hotel- og restaurationsbranchen for unge i alderen 15-20-årige gennem en integreret kampagne bestående af digitale og face2face elementer – herunder web, Facebook, Instagram, Snap, YouTube-film med de to influencers Jaxstyle og Signe Kragh og ikke mindst besøg på udvalgte skoler.

Et bærende element i kampagnen er brug af ambassadører, der skal eksemplificere branchens utallige muligheder overfor andre unge – både i forhold til at få en sjov og indholdsrig arbejdsdag, venner for livet og i særdeleshed til at få en spændende karrierevej. De udvalgte ambassadører får ansvaret for kampagnens Facebook-profil og deres personlige fortællinger vil kunne læses på kampagnesitet samt ses som små YouTube- og Snap-film, der aktivt vil blive brugt igennem hele kampagneperioden, der forløber frem til foråret 2021.

 

For yderligere information kontakt:

For yderligere information kontakt:

Hospitality Career-ambassadør på vej til OL i Stuttgart

Om lidt dyster gastronomiske talenter ved OL i madlavning. Ambassadør for brandingkampagnen Hospitality Career Oliver Knudsen er Cateringlandsholdets absolut yngste mand. Oliver blev udtaget til Cateringlandsholdet for præcist et år siden ved en audition i Odense, og siden er det gået rigtigt stærkt i den unge mands karriere.

Ny influencerfilm: Brandingkampagnen har igen megasucces på YouTube

Influenceren Signe Kragh har 105.000 abonnenter på Youtube og knap 77.000 følgere på Instagram. Desuden kan hun nu sige, at hun har været en del af HORESTA og 3Fs brandingkampagne Hospitality Career, der sætter fokus på, hvorfor unge bør vælge en karrierevej i erhvervet.

Flere end 1.000 folkeskoleelever blev klogere på erhvervet

Mens gastronom-, tjener- og receptionistelever dystede i konkurrencekøkkenerne ved DM i Skills, havde HORESTA og 3Fs brandingkampagne, Hospitality Career, stillet op med både selfie-stand, spørgehjørne og brancheambassadører. Ambassadørerne stod klar til at dele deres passion for og viden om branchen med de mange folkeskoleelever, der slog vejen forbi Bella Center den 16.-18. januar.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne