Helene-Hallre-1920x1280-5.gif

FRA PADDLE BOARD TIL TOPCHEF

VÆRT

Helene Hallre er direktør for ikke bare ét men hele to Radisson-hoteller i Aarhus. Men i fritiden dyrker hun Stand up paddle board. Fritidsinteressen har inspireret hende i jobbet som direktør, hvor balance er kodeordet. Hun er nemlig direktøren, der gerne lytter mere, end hun taler, og hun mener, at man – ligesom på et paddle board – får et forfriskende nyt perspektiv ved også at træde ved siden af. Både som direktør og som menneske.

Her er historien om Helene Hallre.

Frederik-Moeller-1920x1280.gif

CORONA HAR SAT OS I EN FRYGTELIG SITUATION

BUSINESS CLASS

Men krisen fører også til udvikling.

Hoteller er ramt særlig hårdt af coronakrisen. Det gælder også hotelkæden, Ligula Hospitality Group, som blandt andet driver hotellet Copenhagen Plaza ved Tivoli. Den danske landechef understreger, at priskrigen på værelser for alvor er en realitet, og derfor vil kæden styrke sin position på markedet ved at sælge den allerbedste oplevelse. Det skal ske ved at tilbyde en effektiv digital kunderejse og produkter af højeste kvalitet.

VISITOR har mødt Frederik Møller fra Ligula Hospitality Group.

Spyce-Restaurant-Robotic-Kitchen-1920x1280-8.gif.jpg

NU INDTAGER ROBOTTERNE KØKKENET

EXPLORER

Hvor robotter tidligere var et kuriøst indslag, er de nu en reel optimeringsmulighed i restaurantens køkken. Med stor succes kreerer Restaurant Spyce i Boston nemlig måltider til gæsterne ved hjælp af syv robotter. Markedet for fast casual er steget enormt, og her kan robotter sørge for en langt større kapacitet. Dog opfordrer dansk professor til, at flere restauranter kaster sig ud i teknologien, så robotterne kan udvikles yderligere ved hjælp af konkrete erfaringer fra køkkenerne.

Læs hele artiklen

KARAKTER

Jeg tror, det er ligesom at få et barn at åbne en bar eller en restaurant. Du tror, du er forberedt, men det er du ikke.
det-graa-guld-1920x1280-2.gif

DET GRÅ GULD ER GULD VÆRD FOR RESTAURANTER

ESSENS

Væk er tiden hvor ældre mennesker kunne spises af med et måltid af middelmådig karakter, når blot prisen var lav. Nu vil denne kundegruppe gerne smage nye retter og nyde dem i flotte omgivelser. Helst uden alt for mange på samme alder omkring dem, for seniorklubben mødes de med særskilt. Men hvorfor skal man som restaurant satse på det grå guld? Det skal man, fordi ældre mennesker i dag gerne bruger penge på et godt måltid ude og er restaurantoplevelsen i orden, bliver de gerne stamgæster.

Læs hele artiklen.

take-away-visitor-room-service-1920x1280.gif

Optimér driften: ”Man skal forstå præcis, hvad der giver kunden værdi”

TAKE AWAY

Hotel – og restaurationsbranchen er drevet af at se muligheder fremfor begrænsninger. Med liv og sjæl har man her formået at skabe nye indtjeningsmuligheder under coronakrisen. Men ofte er der meget at hente ved at rette et kritisk blik mod driften. Det fortæller Kim Sundtoft Hald, som er professor ved Copenhagen Business School og en af landets førende eksperter indenfor driftsoptimering.

Læs hele artiklen.

Upgrade-visitor-hotel-1920x1280-4.gif.jpg

LAD GÆSTEN STREAME NETFLIX FRA SENGEN

UPGRADE

Investér i kundens frie valg.

Hoteller er særligt hårdt ramt af krisen, og mange kan være tilbageholdende med nye investeringer. Men selv mindre IT-løsninger kan have stor effekt ved både at sænke driftsomkostninger og give gæsterne en endnu bedre oplevelse, mener ekspert.

Læs hele artiklen.

Vil du have abonnement
på VISITOR?

VISITOR går tættere på de profiler, som er med til at flytte grænserne i erhvervet. VISITORs mange nye formater skal forene indsigt og udsyn, der tilsammen skal inspirere jer til både effektivisering af driften og nytænkning af virksomhedens måde at drive forretning.

VISITOR forener forretningsforståelse med det personlige. Det traditionelle med det nye.

Få 6 numre af VISITOR for 999,00 kr.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne