12,6 pct. flere overnatninger på Bornholm i 2019 i forhold til 2018 gør Bornholm til en af landets absolutte højdespringere blandt alle kommuner. Det oplyser Destination Bornholm med udgangspunkt i tal fra Danmarks Statistik og CRT, skriver TV2 Bornholm.

Destination Bornholm oplyser, at forklaringerne på væksten er flere, men Bornholm er et stærkt brand, som er kendt og elsket af mange. Markedsundersøgelser viser også, at Bornholm opleves som en ø, der til stadighed udvikler sig, og som har meget at byde på. Men undersøgelserne har dog også igen og igen vist, at en væsentlig barriere for at forløse potentialerne omkring Bornholm, har været prisen for at komme til Bornholm.

”Jeg synes, at vi alle har grund til at være glade og tilfredse. Når overnatningerne bliver flere, styrker vi omsætningen på Bornholm og nye jobmuligheder bliver skabt. At væksten samtidig er fordelt over hele året, er meget positivt og ligger helt i tråd med vores strategi og taktiske arbejde,” siger direktør for destination Bornholm, Pernille Lydolph.

Læs hele historien her.

HORESTA har set nærmere på Hotelåret 2019 for hele landet. Læs mere her.

Hoteller giver værelser til kulturarven

Arbejdet med færdiggørelsen af "det nye" Nyborg Slot og fortællingen om Nyborg som middelalderens mødested i Danmarks riges hjerte bliver intensiveret de næste tre år, skriver Fyens Stiftstidende. Og som en både kontant og symbolsk opbakning til projektet har seks af byens hoteller valgt at donere 150 overnatninger til projektet.

VisitAalborg-direktør: ”Turismen skaber vækst”

Aalborg Kommune at opretholde Danmarks tredjestørste turismeomsætning på godt fire milliarder kroner, og vi stiler hver dag efter at tiltrække endnu flere gæster til Aalborg, så vi kan skabe mere vækst, flere arbejdspladser samt en bæredygtig turismeudvikling de kommende år. Sådan skriver Anja Mathiasen, konstitueret direktør, VisitAalborg, i Nordjyske Stiftstidende.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne