De gamle turistplakater med Smilets By er skrottet. Aarhus bliver i en turistvideo solgt på en helt ny måde med hurtige, lækre billeder fra dagligdagen, skriver Århus Stiftstidende.

Netop byens gader, arkitektur og rum som Møllestien, Latinerkvarteret og Isbjerget skal trække turister fra især Europa til. Meningen er, at det i høj grad er århusianernes dagligdag, der skal få turisterne til at strømme til, mere end det er postkortkønne turistklicheer med glade børn, der spiser is under en knaldblå himmel, hedder filosofien fra blandt andre Aarhus turistdirektør, Pia Lange Christensen fra Visit Aarhus. 

”Stadig flere internationale turister får øje på Aarhusområdet, og det er en klar trend at besøge second cities. Når vi samler kræfterne i en ny stor markedsføringskampagne, kan vi inspirere endnu flere gæster til at besøge Aarhus og opleve vores unikke kombination af topattraktioner, gastronomi, natur, kultur, events og storbystemning”, siger Pia Lange Christensen. 

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne