Fastfood-kæden McDonald's køber nu den israelske tech-iværksættervirksomhed Dynamic Yield Ltd. i en handel til over 300 mio. dollars, hvilket svarer til næsten 2 mia. kr. Det skriver bl.a. Wall Street Journal ifølge Finans.dk.

Dynamic Yield har tidligere arbejdet for en række andre detailkæder med at levere personlige digitale kampagner til forbrugere gennem brug af kundedata. Kampagnerne har bl.a. været for IKEA samt tøjmærkerne Forever 21 og Fendi, ifølge selskabets hjemmeside.

”Vi fortsatte med at transformere vores forretning og har gjort betydelige fremskridt i at modernisere vores restauranter og tilbyde mere tilgængelighed, flere valgmuligheder og værdi til vores kunder,” lød det fra den adm. direktør Steve Easterbrook i regnskabet fra sidst i januar i år, ifølge Ritzau.

Dansk barkæmpe køber op i Aarhus

Opkøbsivrige Rekom Group har netop fået fangst igen. Selskabet overtager London Bar i Aarhus, ifølge CVR-registret. Det er stifter af cocktailbaren Steffan Trie, der sælger baren, skriver FødevareWatch.dk.

Fredensborg-borger hædret hos McDonald's

Ved det årlige Kick Off-event for McDonald’s i Norden blev Claus Strand fra Fredensborg, der står bag McStrand-organisationen, der tæller syv – snart otte - McDonald's restauranter fordelt rundt i Nordsjælland samt i Slagelse og snart Vordingborg, hædret som 'Årets Franchisetager' hos McDonald’s, skriver Lokalavisen Uge-Nyt Fredensborg.

Fastfoodbranchen raser over afgiftstredobling

Det kan komme til at koste på den grønne omstilling, at regeringen fra 1. januar skyder afgiften på engangsservice i vejret, lyder det nu fra fastfoodbranchen. Især, når afgiften ikke differentierer mellem forskellige produkter af engangsservice, skriver Børsen.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne