Fastfood-kæden McDonald's køber nu den israelske tech-iværksættervirksomhed Dynamic Yield Ltd. i en handel til over 300 mio. dollars, hvilket svarer til næsten 2 mia. kr. Det skriver bl.a. Wall Street Journal ifølge Finans.dk.

Dynamic Yield har tidligere arbejdet for en række andre detailkæder med at levere personlige digitale kampagner til forbrugere gennem brug af kundedata. Kampagnerne har bl.a. været for IKEA samt tøjmærkerne Forever 21 og Fendi, ifølge selskabets hjemmeside.

”Vi fortsatte med at transformere vores forretning og har gjort betydelige fremskridt i at modernisere vores restauranter og tilbyde mere tilgængelighed, flere valgmuligheder og værdi til vores kunder,” lød det fra den adm. direktør Steve Easterbrook i regnskabet fra sidst i januar i år, ifølge Ritzau.

Kæde er først med ny teknologi

I går kunne beskæftigelses- og integrationsborgmester i København Cecilia Lonning-Skovgaard klippe snoren til McDonald’s-restaurant nummer 89 i Danmark. Og den er speciel af flere grunde. Restauranten har fået hjemme med udsigt over Rådhuspladsen i Industriens Hus, og det er blot et stenkast fra, hvor McDonald’s for snart 40 år siden åbnede sin første restaurant i Danmark.

Ny erhvervsuddannelse inden for service og oplevelser

McDonald’s, Letz Sushi, Flammen og Sunset Boulevard er sammen om ny erhvervsuddannelse, der skal medvirke til at løfte serviceniveauet, samtidig med at det giver de unge gode muligheder for at videreuddanne sig.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne