Fastfood-kæden McDonald's køber nu den israelske tech-iværksættervirksomhed Dynamic Yield Ltd. i en handel til over 300 mio. dollars, hvilket svarer til næsten 2 mia. kr. Det skriver bl.a. Wall Street Journal ifølge Finans.dk.

Dynamic Yield har tidligere arbejdet for en række andre detailkæder med at levere personlige digitale kampagner til forbrugere gennem brug af kundedata. Kampagnerne har bl.a. været for IKEA samt tøjmærkerne Forever 21 og Fendi, ifølge selskabets hjemmeside.

”Vi fortsatte med at transformere vores forretning og har gjort betydelige fremskridt i at modernisere vores restauranter og tilbyde mere tilgængelighed, flere valgmuligheder og værdi til vores kunder,” lød det fra den adm. direktør Steve Easterbrook i regnskabet fra sidst i januar i år, ifølge Ritzau.

Ford laver McDonald's-affald om til bildele

Ford vil bruge affald fra kafferistning fra McDonald’s og skabe dele, som kan bruges i selve bilen. Samarbejdet mellem Ford og McDonald’s skal genbruge affaldet fra kafferistningen, som ellers bare ender på lossepladser eller i bedste fald som grillkul, skriver internetsiden The Verge ifølge FødevareWatch.dk.

Hungry.dk indgår samarbejde med McDonalds

Københavnere kan nu få mad leveret fra McDonalds gennem platformen Hungry.dk. De to parter har nemlig netop indgået et partnerskab, skriver Morten Larsen, stifter og bestyrelsesformand i Hungry.dk, på Linkedin, ifølge FødevareWatch.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne