Fokus på økologiske råvarer er vokset gennem en årrække, og mange virksomheder har taget Det Økologiske Spisemærke til sig. Men hvilken værdi giver certificeringen? Det vil en ny analyse af Aarhus Universitet og Fødevarestyrelsen kigge nærmere på.

Derfor ønsker de nu input fra restauranter og spisesteder om deres oplevelse af mærket, og hvilke barriere de oplevede, da de opnåede certificeringen med Det Økologiske Spisemærke.

Målgruppen er både virksomheder, som ikke allerede har det økologiske spisemærke allerede, og dem der er certificerede.

Spørgeskemaet er til medarbejdere, ledere eller beslutningstagere i virksomhederne, som har indflydelse på spisestedets indkøb af råvarer.

Du kan dele svarene på vegne af jeres virksomhed her.

Har du fået læst?

Otte ud af ti vil ikke undvære kød på tallerkenen

Selv om salget af kød falder, så vil de fleste danskere nødigt helt undvære kød på tallerkenen. Det viser en undersøgelse, som Institut for Fødevare- og Ressourceøkonomi på Københavns Universitet har foretaget, skriver Ritzau.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne