Fokus på økologiske råvarer er vokset gennem en årrække, og mange virksomheder har taget Det Økologiske Spisemærke til sig. Men hvilken værdi giver certificeringen? Det vil en ny analyse af Aarhus Universitet og Fødevarestyrelsen kigge nærmere på.

Derfor ønsker de nu input fra restauranter og spisesteder om deres oplevelse af mærket, og hvilke barriere de oplevede, da de opnåede certificeringen med Det Økologiske Spisemærke.

Målgruppen er både virksomheder, som ikke allerede har det økologiske spisemærke allerede, og dem der er certificerede.

Spørgeskemaet er til medarbejdere, ledere eller beslutningstagere i virksomhederne, som har indflydelse på spisestedets indkøb af råvarer.

Du kan dele svarene på vegne af jeres virksomhed her.

Har du fået læst?

Kroer uden overnatning halter: - Mere stabilt når man har værelser

Har kroen ikke overnatningsmuligheder, er der større sandsynlighed for, at den har det svært. Tal fra Horesta viser, at gæster i dag søger efter kroer med værelser, når de begiver sig ud i det danske landsskab. Cheføkonom fra Horesta, Jonas Kjær, er overbevist om, at kroer uden værelser kæmper mere for deres penge.

Ny HORESTA-analyse: Denne hotelkategori har erhvervets største overskud

Fra 2016 til 2018 er resultatet før skat er faldet med 2,0 procentpoint hos det typiske hotel i Danmark, således at overskuddet ender med et plus på 3,3 pct. af omsætningen. Sådan lyder det i HORESTAs nye brancheanalyse, Hotel Market Report 2018/2019, der ser nærmere på det danske hotelerhverv.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne