Burgerkæden McDonald's, havde succes med at lokke kunder til i første kvartal, hvor salget i restauranter, der har været åbne i mindst et år, steg mere end ventet. Det sammenlignelige salg i USA gik frem med 4,5 procent mod ventet tre procent, skriver Bloomberg News ifølge Ritzau Finans.

Det amerikanske medie forklarer succesen med nye morgenmadsprodukter og udbringning på det amerikanske hjemmemarked. Forklaringen kan ifølge flere medier desuden hænge sammen med en baconsatsning, hvor kendte husburgere i en periode kunne fås i en baconversion.

Har du fået læst?

Analyse: Dansk turisme topper 100 mia. kr.

VisitDenmark har fremlagt en række nøgletal for dansk turisme, og de viser blandt andet, at dansk turisme omsætter for mere end 108 mia. kr. Samtidig står erhvervet for 3,7 pct. af den samlede danske eksport.

Kæde er først med ny teknologi

I går kunne beskæftigelses- og integrationsborgmester i København Cecilia Lonning-Skovgaard klippe snoren til McDonald’s-restaurant nummer 89 i Danmark. Og den er speciel af flere grunde. Restauranten har fået hjemme med udsigt over Rådhuspladsen i Industriens Hus, og det er blot et stenkast fra, hvor McDonald’s for snart 40 år siden åbnede sin første restaurant i Danmark.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne