Burgerkæden McDonald's, havde succes med at lokke kunder til i første kvartal, hvor salget i restauranter, der har været åbne i mindst et år, steg mere end ventet. Det sammenlignelige salg i USA gik frem med 4,5 procent mod ventet tre procent, skriver Bloomberg News ifølge Ritzau Finans.

Det amerikanske medie forklarer succesen med nye morgenmadsprodukter og udbringning på det amerikanske hjemmemarked. Forklaringen kan ifølge flere medier desuden hænge sammen med en baconsatsning, hvor kendte husburgere i en periode kunne fås i en baconversion.

Har du fået læst?

Kroer uden overnatning halter: - Mere stabilt når man har værelser

Har kroen ikke overnatningsmuligheder, er der større sandsynlighed for, at den har det svært. Tal fra Horesta viser, at gæster i dag søger efter kroer med værelser, når de begiver sig ud i det danske landsskab. Cheføkonom fra Horesta, Jonas Kjær, er overbevist om, at kroer uden værelser kæmper mere for deres penge.

Fredensborg-borger hædret hos McDonald's

Ved det årlige Kick Off-event for McDonald’s i Norden blev Claus Strand fra Fredensborg, der står bag McStrand-organisationen, der tæller syv – snart otte - McDonald's restauranter fordelt rundt i Nordsjælland samt i Slagelse og snart Vordingborg, hædret som 'Årets Franchisetager' hos McDonald’s, skriver Lokalavisen Uge-Nyt Fredensborg.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne