Burgerkæden McDonald's, havde succes med at lokke kunder til i første kvartal, hvor salget i restauranter, der har været åbne i mindst et år, steg mere end ventet. Det sammenlignelige salg i USA gik frem med 4,5 procent mod ventet tre procent, skriver Bloomberg News ifølge Ritzau Finans.

Det amerikanske medie forklarer succesen med nye morgenmadsprodukter og udbringning på det amerikanske hjemmemarked. Forklaringen kan ifølge flere medier desuden hænge sammen med en baconsatsning, hvor kendte husburgere i en periode kunne fås i en baconversion.

Har du fået læst?

Restauranterhvervets jagt efter de næste 15 mia. kr.

Restauranterhvervet har haft en gedigen omsætningsvækst på 11 mia. kr. over fem år til 45 mia. kr. sidste år. Og der er udsigt til fortsat fremgang i branchen, hvis det står til den seneste prognose fra Retail Institute Scandinavia, der dækker de kommende 10 år frem til 2029.

Kromand: ”Mentaliteten har ændret sig”

HORESTA fortæller til Euroman, at det er deres indtryk, at det går okay for de finere kroer, som blandt andet satser på et højt madniveau, mens det for de mere værtshuslignende kroer er en anden snak. I en rapport om danskernes udespisevaner fra 2018 fremgår det også, at besøgstallene for eksempelvis caféer er stigende, mens de er dalende for værtshuse og diskoteker.

Fastfoodbranchen raser over afgiftstredobling

Det kan komme til at koste på den grønne omstilling, at regeringen fra 1. januar skyder afgiften på engangsservice i vejret, lyder det nu fra fastfoodbranchen. Især, når afgiften ikke differentierer mellem forskellige produkter af engangsservice, skriver Børsen.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne