Ekstra Bladet kan fortælle, at McDonald’s i Danmark som det eneste land lancerer en vegetarburger i det særlige billige coinoffer-sortiment.

Den nye burger hedder Veggie Jr. McDonald’s reklamerer med, at den vil demokratisere vegetarmåltidet, fordi de klimabevidste unge, som ikke har budget til dyre vegetarmåltider, nu får muligheden.

'Nu har de for første gang muligheden for at vælge et vegetarisk alternativ, som koster halvt så meget som vores andre vegetarburgere,' siger Mads Friis, kommerciel direktør, McDonald’s i Danmark i en pressemeddelelse.

Bøffen i burgeren, der lanceres i dag, består især af quinoa, rød peberfrugt og krydderier.

Har du fået læst?

Ny teknologi viser madretter i 3D

TRENDS: HORESTA samarbejder med innovationshuset Innovation Lab, der skal give vores medlemmer mulighed for at få indblik i, hvad der opstår af global nytænkning, trends og tendenser i branchen. Denne gang fortæller Innovation Lab om firmaet Kabaq, der tilbyder 3D-gengivelser af madretter, så restaurantgæsterne har bedre mulighed for at studere på forhånd, hvad de bestiller.

Trend: Bo på kapselhotel i 9 timer

Kapselhotellet Ninehour tilbyder deres gæster ni timers indkvartering i et minimalt, sci-fi futuristisk miljø. Hotellets koncept, som navnet referer til er, at gæsterne skal bruge så lidt tid som muligt under deres tag og derfor også kun bruge én time på at gøre sig klar til at gå i seng, syv timer på at sove og en time til at gøre sig klar om morgenen.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne