Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
1,6 gange om ugen. Det er antallet af gange, danskerne napper sig en kaffe, sandwich eller spiser ude, skriver Berlingske i avisens leder.
Og bliver vi i København, er antallet af café- og restaurantbesøg endnu højere. For københavnerne trækker i den grad statistikken op, viser tal fra HORESTA. Og mange københavnske gader er da også blevet regulære madgader, hvor cafeer og restauranter rykker ind, når stadigt flere butikker lukker.
Så danskerne er sultne. Og det samme må man sige, at kokke, investorer og kapitalfondene er. For hvor branchen for bare få år siden var præget af små enkeltmandsfirmaer, er café- og restaurantbranchen i lynfart ved at blive professionaliseret i en grad, så få andre kan matche væksten.
Restaurantbranchen er blevet så stor og indbringende. Og de store pengestærke aktører har nu for alvor meldt sig i kampen om de købestærke og sultne danskere.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
»Jeg er stolt og ydmyg«: Destinationsdirektør udpeget som forperson for dansk turisme
26-03-2024
-
McDonald's restauranter fik overskud
26-03-2024
-
Praksisændring samt præcisering vedr. udenlandske praktikanter i hotel- og restaurationsbranchen
26-03-2024
-
Stigning på 49 procent: Hotelkæde leverer sit bedste resultat nogensinde
26-03-2024
-
Familieejet hostel midt i Aarhus lukker efter konkursbegæring
26-03-2024
-
Kæde åbner sit andet hotel i København
26-03-2024
-
Legoland-ejer kæmper sig gennem voldsomt år med kæmpe vækstplaner
26-03-2024
-
Vinderen af Sønderjyllands Initiativpris 2024
26-03-2024