Moderselskabet bag Burger King agter at skrue voldsomt op for antallet af restauranter rundt om på kloden, skriver Finans.dk.

Det har selskabet Restaurant Brands International Inc. (RBI), som er børsnoteret, onsdag oplyst på en investordag i New York. Emnet var vækstplaner for koncernen, der rummer tre fastfood-koncepter - Burger King, Tim Hortons and Popeyes.

Koncernen med hovedsæde i Toronto, Canada, oplyser, at målet er at vokse fra nu ca. 26.000 restauranter i 100 lande - til flere end 40.000 globalt over de næste 8-10 år. Og dermed vil selskabet være med blandt de største globalt inden for restaurantdrift.

Har du fået læst?

Michelinrestauranterne er blevet bedre til at tjene penge

Michelinrestauranterne på tværs af hele Norden er blevet markant bedre til at forvandle gourmet til guld. Det viser en gennemgang af alle de tilgængelige regnskaber bag michelinrestauranterne i Danmark, Norge, Sverige og Finland forud for mandagens uddeling af nordiske stjerner i Trondheim, skriver Børsen.

Markedet for hurtig mad er umætteligt

Det danske takeawaymarked har på ti år fordoblet sin omsætning fra to til fire milliarder kroner. Tendensen luner godt hos takeawayplatformenes dominerende spiller, Just Eat, som i dag sidder på en online-markedsandel på 75 procent., skriver Berlingske.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne