Moderselskabet bag Burger King agter at skrue voldsomt op for antallet af restauranter rundt om på kloden, skriver Finans.dk.

Det har selskabet Restaurant Brands International Inc. (RBI), som er børsnoteret, onsdag oplyst på en investordag i New York. Emnet var vækstplaner for koncernen, der rummer tre fastfood-koncepter - Burger King, Tim Hortons and Popeyes.

Koncernen med hovedsæde i Toronto, Canada, oplyser, at målet er at vokse fra nu ca. 26.000 restauranter i 100 lande - til flere end 40.000 globalt over de næste 8-10 år. Og dermed vil selskabet være med blandt de største globalt inden for restaurantdrift.

Har du fået læst?

Kæde er først med ny teknologi

I går kunne beskæftigelses- og integrationsborgmester i København Cecilia Lonning-Skovgaard klippe snoren til McDonald’s-restaurant nummer 89 i Danmark. Og den er speciel af flere grunde. Restauranten har fået hjemme med udsigt over Rådhuspladsen i Industriens Hus, og det er blot et stenkast fra, hvor McDonald’s for snart 40 år siden åbnede sin første restaurant i Danmark.

Aarhus’ bedste spisesteder skal kåres

Mediet i Smag Aarhus har igen sat sig for at finde de bedste spisesteder og smagsoplevelser i byen. Der vil blive kåret vindere af Smagprisen 2018 i hele syv kategorier.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne