Moderselskabet bag Burger King agter at skrue voldsomt op for antallet af restauranter rundt om på kloden, skriver Finans.dk.

Det har selskabet Restaurant Brands International Inc. (RBI), som er børsnoteret, onsdag oplyst på en investordag i New York. Emnet var vækstplaner for koncernen, der rummer tre fastfood-koncepter - Burger King, Tim Hortons and Popeyes.

Koncernen med hovedsæde i Toronto, Canada, oplyser, at målet er at vokse fra nu ca. 26.000 restauranter i 100 lande - til flere end 40.000 globalt over de næste 8-10 år. Og dermed vil selskabet være med blandt de største globalt inden for restaurantdrift.

Har du fået læst?

Danske top-restauranter: Det er de bedste kunder

Onsdag kom smørrebrødsrestauranten Bar Rye hurtigt i vælten, da det kom frem, at børn under 12 år ikke er velkomne i biksen. Torsdag kan en række andre, danske restauranter så fortælle, at børn er mere end velkomne hos dem, skriver EB.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne