Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Siden det økologiske spisemærke blev introduceret for 10 år siden, er næsten 2600 private og offentlige spisesteder blevet certificeret med et ‘Ø’ i enten bronze, sølv eller guld, skriver DanskHandelsblad.dk.
Spisemærket er ikke gået ubemærket hen; heller ikke i udlandet, hvor blandt andre Norge og Sverige har indført deres egen version af konceptet. Lige nu er det dog særligt Tyskland, der har set sig lun på det danske økologifremstød.
”Tyskland oplever en høj efterspørgsel efter økologi, men det er ikke reflekteret i det tyske foodservicemarked. De trækker derfor på vores viden og erfaringer med det økologiske spisemærke”, siger jordbrugsøkonom i Fødevarestyrelsen Carmen Calverley, i en pressemeddelelse fra Det Økologiske Spisemærke, som Miljø- og Fødevareministeriet skabte i 2009.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Turismeudspil: Reformér Campingreglementet
18-04-2024
-
Ny i HORESTA: fokus på gastronomi og selvforkælelse i naturskønne omgivelser
18-04-2024
-
Hotel Insights 2024: Lær at sikre synlighed på nettet
18-04-2024
-
Vi har opdateret vores ansættelsesbeviser
18-04-2024
-
Danmarks Bedste Konferencekokke er blevet kåret
18-04-2024
PRESSEKLIP
-
Nyt kanonregnskab fra hotelscenen: Scandic leverer stort overskud
18-04-2024
-
Sofie og Jeppe rækker ud efter medaljer til Skills, og forventninger til dem er store
18-04-2024
-
I dag åbner Københavns nye madmekka efter flere års ombygning
18-04-2024
-
Femte måned i træk med tilbagegang i passagerer
18-04-2024
-
7.000 kvadratmeter stort plejecenter udbydes til hotelprojekt
18-04-2024
-
Flere campister – men færre campingvogne
18-04-2024
-
Great Northern i Kerteminde er næsten klar til at blive vist frem: Udvider restauranten - næste skridt bliver hotel
18-04-2024
-
Knald eller fald for Ild.Pizza: Her genåbner to af Aarhus-kædens pizzeriaer
18-04-2024