Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Medejer af pizzakæden Gorm’s, Jakob Heiberg, har som lead investor investeret i den digitale marketingassistent Tilde. Investeringen er led i en Keystones investering, som i juli måned resulterede i en match-finansiering fra Vækstfonden.

 I alt er 2,4 mio. kr. blevet skudt ind i Towoo ApS, virksomheden bag marketingassistenten Tilde, og det har sat gang i væksten hos Towoo, som har udvidet med fem nye medarbejdere.

ToWoo skriver i en pressemeddelelse, at Tilde samler en hel marketingafdeling i ét software og bygger på den samme strategi og teknologi som store e-commerce virksomheder som Amazon, Saxo og Zalando bruger. Algoritmer og automation skulle betyde, at restauranter, som bruger Tilde, i gennemsnit får 350 procent mere ud af deres marketingbudget.

Den nye investering skal ifølge planerne bidrage til at få Tilde ud over landets grænser.

Ny teknologi reducerer madspild markant

HORESTAs viceadm. direktør, Jeppe Møller-Herskind sagde på TV2/News, at der er stort fokus på madspild i branchen. Blandt andet fordi mindre madspild gavner bundlinjen i en branche, som har oplevet en betydelig stigning i omkostningerne de senere år.

Log ind