Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Forsøget på at få en fod indenfor på det københavnske sushimarked, har foreløbig været en dyr fornøjelse for sushikæden Karma Sushi, skriver Finans.dk.

Kæden, hvis første butik åbnede i Frederikshavn i 2007 og siden er vokset med filialer i Aalborg, Aarhus og København, kommer ud af 2018 med et underskud på 2 mio. kr.

Det viser selskabets årsrapport for 2018, som netop er offentliggjort.

”2018 blev et udfordrende år, som dog mod slutningen viste gode takter som er fortsat ind i 2019. Der er blevet åbnet to store forretninger i København, hvor begge åbninger har været forsinket, hvilket har resulteret i mange dobbeltansættelser, dyre fratrædelser, budgetoverskridelser og generelt hårdt pres på organisationen,” skriver kæden i en kommentar.

Branchen er bedre end sit rygte

Mens hotel- restaurations- og turistbranchen har ry for at være et hårdt sted at arbejde, giver en ny undersøgelse et andet billede. Medarbejdertilfredsheden er stor.

Log ind