Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse har bevilget i alt 3,7 mio. kr. til at udvikle og markedsføre cykelruten N8. Bevillingen fordeler sig over to indsatsområder, hvoraf 2,7 mio. kr. går til forretnings- og hotspotudvikling og 1 mio. kr. går til markedsføring. Det samlede projektbudget ligger dermed på knap 10 mio. kr.

Projektet skal udvikle den nationale cykelrute N8, også kaldet Østersøruten, som åbnede under stor bevågenhed i maj 2018. Målet er, at Østersøruten skal være en af Europas bedst servicerede og mest kendte cykelruter, hvor turister får en kvalitetsoplevelse, som skaber en høj tilfredshed. Parterne bag projektet mener, at det internationale potentiale er stort:

"For at indfri ambitionerne vil vi arbejde på tværs af tre indsatsområder, nemlig international markedsføring, forretnings- og hotspotudvikling samt strategisk udvikling af fysiske signaturelementer langs ruten," fortæller Jacob Kirkegaard Larsen, destinationsudviklingschef i Dansk Kyst- og Naturturisme.

Har du fået læst?

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne