Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Mens de fleste brugte 1. januar på langs, var der andre, der måtte løbe ekstra stærkt - nemlig takeaway-portalen Just Eat og deres 2.400 restaurant partnere. Danskerne klikkede nemlig hele 140.000 måltider hjem på årets første dag, skriver Just Eat i en pressemeddelelse.

Antallet af takeaway bestillinger 1. januar 2019 udgør en markant stigning sammenlignet med 1. januar sidste år, og Google Trends viser da også, at Just Eat var det tredje mest googlede ord i Danmark på 1. januar 2019. Men det er ikke kun til nytår, at danskerne har trang til takeaway. Hvis man kigger på hele 2018, oplevede Just Eat en vækst på over 10% procent sammenlignet med året før.

HORESTA: Takeaway boomer i Danmark

Mange danskere benyttede sig af takeaway i coronaårene, og tendensen til at nyde professionelt tilberedt mad i hjemlige omgivelser har bidt sig fast. Siden 2019 er antallet af takeaway-bestillinger vokset med 78,6 procent.

Log ind