1.300 kroner var den samlede pris, da Emil Rossing lagde syv nætter på et hotel i Madrid i kurven på udlejningsportalen Hotels.com. Men efter at bookingen var gået igennem, og han modtog reservationsbekræftelsen, var beløbet pludselig steget til mere end det dobbelte, skriver Politiken.

Gebyrer som destinationsafgift, ekstra energiafgift, sæsonjusteret opvarmningsafgift og leje af håndklæder og lagner, der alt sammen løb op i en ekstraudgift på 2.400 kroner, som skulle betales til hotellet ved ankomst.

Forbruger Europa ser Lars Arent en klar udfordring i det givne eksempel.

”Som forbruger skal du kende den totale pris, inden du accepterer et køb. Det gælder også alle gebyrer og moms”, forklarer Lars Arent.

Læs hele historien her.

Har du fået læst?

Ny direktør stoppet på kendt luksushotel efter få dage

I starten af september blev det kendte luksushotel Bandholm Hotel solgt til en gruppe erhvervsfolk, og Peter Bøgil, der har erfaring fra Ruths Hotel og Brøndums Hotel i Skagen, blev præsenteret som ny daglig hoteldirektør og medejer, skriver EB.dk.

Hotelkæde gør alle møder CO2-neutrale

Radisson Hotel Group er den eneste hotelkoncern, der automatisk og uden omkostning for gæsten kompenserer for CO2-aftrykket til hvert eneste møde og arrangement, som finder sted på kædens mere end 1.100 hoteller over hele verden. Det skriver virksomheden på sin hjemmeside.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne