Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Flere virksomheder laver bevidst tiltag, som skal gøre dem »instagramvenlige« og lokke influencers til, så de uopfordret deler billeder af virksomhedens produkter. Det er ifølge Jacob Mouritzen, ekspert i sociale medier og businesspartner i kommunikationsbureauet Mindshare, en rigtig god forretning, skriver Berlingske.

”Det er en helt bevidst strategi, at virksomheder laver nogle tiltag, som skal få influencers og andre kunder til at komme forbi og tage billeder. Der er restauranter, som tilbyder lyssætning i bordene, så man kan tage det perfekte billede af maden, og der er en bar i England, som har lavet et vægmaleri, der er meget Instagram-venligt. Baren har aldrig haft flere kunder, end den har nu,” siger Jacob Mouritzen.

Flere danske hoteller indretter ifølge Nadeem Wasi, medlemschef i Horesta, helt bevidst Instagram-venlige værelser og lobbyer. Nogle hoteller i Odense fokuserer eksempelvis på H.C. Andersen i deres indretning, da de har fundet ud af, at det får asiatiske gæster til at hive kameraet op af lommen.

Synlighed på nettet og mere trafik til egen hjemmeside og egen online booking

Kl. 09.00 - 16.00

Få flere direkte bookinger og nedbring udgifterne til kommissioner!

Nu kan I få hjælp til at tage kontrollen over virksomhedens markedsføring og styrke jeres synlighed på nettet. Målet med kurset er at drive flere bookinger til egen hjemmeside og spare på kommissionerne til bookingportalerne.

Log ind