Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
En lille sensor og et display med en timer sættes op i brusenichen på hotelværelset. Displayet fortæller gæsten, hvor lang tid hun står under bruseren. Ideen er at nudge gæsten til at tage kortere bade og dermed sænke hotellets vandforbrug og på den måde gavne miljøet.
Forsøg på Hotel Sixtus i Middelfart og Danhostel i Kalundborg viser, at gæsterne er positive over for tiltaget, lige så snart de får fortællingen om, at det handler om at spare på vandet og er en del af hotellernes strategi henimod at blive mere bæredygtige.
Man kan nemlig ikke bare hænge sensoren op og forvente, at gæsterne forstår, at det handler om at spare på vandet. Det har på nogle punkter skabt usikkerhed, når man som gæst ikke vidste, om boksen i brusekabinen var en fugtighedssensor, en duftspreder, et overvågningskamera eller noget helt fjerde. Men lige så snart gæsterne får fortællingen om, at det er en del af hotellets værdisæt, så er de helt med. Derfor skal man ikke være bange for som hotel at kommunikere om løsningen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Taxa-mangel tvinger restauranter til alternativ løsning
16-04-2024
-
Horesta varmer op til landdistriktsudspil
16-04-2024
-
Hotel Fuglsøcentret har ansat ny køkkenchef
16-04-2024
-
Forlystelsespark går grønt med ny teknologi
16-04-2024
-
Jakob er vendt hjem som chef for Hotel Norden i Haderslev
16-04-2024
-
Billund Lufthavn øger betaling markant: Så meget dyrere bliver det at bruge lufthavnen
16-04-2024
-
Brøndums Hotel indgår nyt stort samarbejde
16-04-2024