Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Adskillige danske kapitalfonde har i de senere år gjort opkøb i restaurationsbranchen i håb om at udvikle stærke globale brands eller optimere driften og på den måde skabe virksomheder, der kan sælges med pæn fortjeneste efter en årrække, skriver AMWatch.dk.
Men både regnskabstal og faktiske begivenheder i markedet viser, at kapitalfondene risikerer at komme ud på en længere rejse, end de måske først havde tænkt sig.
"Initialinvesteringer i ekspansion af restaurantkæder er kapitalkrævende. Nok ejer de sjældent ejendomme, men der skal investeres både i frontend mod publikum og i backoffice som køkkenfaciliteter, og det er store investeringer. Samtidig skal man styrke restaurantens brand og ekspandere internationalt. Det fordrer også store investeringer. Desuden kræver det, at restaurantkædernes processer som indkøb, logistik, personaleansættelser med mere strømlines, så man reducerer omkostningerne og udnytter stordriftsfordelene, Og her har kapitalfonde en ekspertise og erfaring at byde ind med," siger Nadeem Wasi, medlemschef hos HORESTA.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Kritik af offentlige kulturhuse: - OK, at de sælger hotdogs, men de skal ikke arrangere store fester
23-04-2024
-
Djurs Sommerland slår portene op til hidtil højeste nyhed
23-04-2024
-
Comwell Kellers Park kåret som Årets Spa
23-04-2024
-
Udviklingsplan lanceret med et brag: Nu står 10 kommuner sammen om at udvikle turismen på Fyn og Øerne
23-04-2024
-
Nyt Helsingør-hotel kan få 100 værelser
23-04-2024
-
Branchedirektør træder ind i VisitAarhus' bestyrelse
23-04-2024
-
Jyder hentede flest medaljer til DM i Skills
23-04-2024