Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
IHG, InterContinental Hotels Group, køber varemærket Six Senses Hotels Resorts Spas for 300 millioner dollars for at styrke sin portefølje af luksusprodukter.
Det sker for at klare sig bedre i kampen mod blandt andre Airbnb samt de større hotelkæder Marriott og Hilton, der også er gået mere ind på markedet for luksushoteller.
”Six Senses er et varemærke i den bedste ende indenfor luksushoteller, og vi har længe beundret Six Senses,” siger IHG’s koncernchef, Keith Barr, i en pressemeddelelse. Med Six Senses kommer IHG’s samlede portefølje af luksushoteller op på 400 med mere end 108.000 hotelværelser.
I Danmark er IHG repræsenteret via sit varemærke Crowne Plaza, der har hotellet Crowne Plaza i Ørestad, hvor det drives af BC (Bella Center) Hospitality Group.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Kritik af offentlige kulturhuse: - OK, at de sælger hotdogs, men de skal ikke arrangere store fester
23-04-2024
-
Djurs Sommerland slår portene op til hidtil højeste nyhed
23-04-2024
-
Comwell Kellers Park kåret som Årets Spa
23-04-2024
-
Udviklingsplan lanceret med et brag: Nu står 10 kommuner sammen om at udvikle turismen på Fyn og Øerne
23-04-2024
-
Nyt Helsingør-hotel kan få 100 værelser
23-04-2024
-
Branchedirektør træder ind i VisitAarhus' bestyrelse
23-04-2024
-
Jyder hentede flest medaljer til DM i Skills
23-04-2024