Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har undersøgt markedsforholdene blandt hotelbookingplatforme i analysen "Bookingplatforme, hoteller og forbrugere”. Generelt viser Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens rapport, at der er en vis konkurrence mellem platformene, skriver styrelsen i en pressemeddelelse.
Dog viser undersøgelsen også, at især små og mellemstore hoteller har behov for at blive klædt bedre på til at forhandle med bookingplatformene og udnytte de digitale muligheder. Ligeledes viser undersøgelsen, at særligt de unge forbrugere har svært ved at gennemskue bookingportalernes salgsmekanismer og markedsføring.
Erhvervsminister Rasmus Jarlov:
”Det er dejligt at se, at udviklingen går i den rigtige retning, og at der er en vis konkurrence mellem bookingplatformene. Men samtidig kan vi se, at der er plads til forbedring, og at vi fortsat skal arbejde for at styrke konkurrencen imellem platformene, blandt andet ved at hjælpe de små hotelvirksomheder og forbrugerne til bedre at kunne agere på platformene.”
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Kritik af offentlige kulturhuse: - OK, at de sælger hotdogs, men de skal ikke arrangere store fester
23-04-2024
-
Djurs Sommerland slår portene op til hidtil højeste nyhed
23-04-2024
-
Comwell Kellers Park kåret som Årets Spa
23-04-2024
-
Udviklingsplan lanceret med et brag: Nu står 10 kommuner sammen om at udvikle turismen på Fyn og Øerne
23-04-2024
-
Nyt Helsingør-hotel kan få 100 værelser
23-04-2024
-
Branchedirektør træder ind i VisitAarhus' bestyrelse
23-04-2024
-
Jyder hentede flest medaljer til DM i Skills
23-04-2024