En ny afgørelse har givet Booking.com medhold i deres prisklausuler over for hotellerne, som portalerne mener er til for at afholde kunderne fra at udnytte OTA’ernes tjenester gratis. Det skriver Booking.com.

Dermed overskriver afgørelsen beslutningen fra 2015, som forbød Booking.com i at anvende de såkaldte ’smalle bedste-pris-klausuler' i deres kontrakter i Tyskland.

I pressemeddelelsen skriver domstolen, at Booking.com arbejder med at forbinde hoteller og gæster for et gebyr, som hotellerne betaler pr. transaktion. Brugerne får således en ”one-stop shop”, hvor de kan se alle værelser og priser samtidig. Hvis hoteller kunne tilbyde en bedre pris, ville det give incitament til kunder for at søge på Booking.com for derefter at booke på hotellernes egne sider.

Læs mere om historien her.

Direktiv: Hoteller skal sikre sig, at anmeldelser brugt i markedsføring er korrekte

En efterhånden velkendt problemstilling er brugen af falske brugeranmeldelser, hvor et hotel for eksempel roses til skyerne af, hvad der viser sig at være opdigtede brugere. Men fremover bliver de erhvervsdrivende forpligtet til at sikre, at de brugeranmeldelser, som de anvender i deres markedsføring, ikke er falske, skriver Erhvervsministeriet.

Arbejdsgiver: Bæredygtighed hitter hos medarbejdere

Flere konferencecentre prioriterer en grøn og bæredygtig omstilling højt. Umiddelbart bringer det dem ikke forrest i kampen om kunderne, men det gør en forskel i jagten på medarbejdere, skriver Børsen.

Stort dansk hotel har fundet ny direktør

Jan G. Larsen, den nuværende direktør for Storebælt Sinatur Hotel & Konference ved Nyborg, er fra årsskiftet ny i spidsen for Nyborg Strand Hotel & Konferencecenter, skriver Standby.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne