En ny afgørelse har givet Booking.com medhold i deres prisklausuler over for hotellerne, som portalerne mener er til for at afholde kunderne fra at udnytte OTA’ernes tjenester gratis. Det skriver Booking.com.

Dermed overskriver afgørelsen beslutningen fra 2015, som forbød Booking.com i at anvende de såkaldte ’smalle bedste-pris-klausuler' i deres kontrakter i Tyskland.

I pressemeddelelsen skriver domstolen, at Booking.com arbejder med at forbinde hoteller og gæster for et gebyr, som hotellerne betaler pr. transaktion. Brugerne får således en ”one-stop shop”, hvor de kan se alle værelser og priser samtidig. Hvis hoteller kunne tilbyde en bedre pris, ville det give incitament til kunder for at søge på Booking.com for derefter at booke på hotellernes egne sider.

Læs mere om historien her.

Her er branchens gazeller

En gazelle er en virksomhed, som i løbet af fire regnskabsår hvert år har haft positiv vækst og samlet set mindst fordoblet omsætningen over de fire år.

Hotel-to-go: Abonnér på hotelydelser i hjemmet

På baggrund af feedback fra hotelgæster lancerer Nordic Choice Hotel i Stockholm en abonnementsordning, så gæster der er medlem af hotellets klub, kan opleve hotel-fornemmelsen hjemme, selv om de for længst er tjekket ud. Det sker til et udvalgt område – Kungsholmen i Stockholm – tæt ved hotellet, skriver Turisme.nu.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne