Nemlig.com meldte sig ind i krigen om måltidskassemarkedet i august 2018, og siden er det gået over al forventning, melder direktøren til FødevareWatch.dk.

"Kunderne vil have det nemt og fleksibelt. Vi kom på banen med noget nyt inden for fleksibilitet, og kunderne kvitterede for det ved at kaste sig over det nye koncept, som de har taget rigtig godt imod," fortæller Stefan Plenge.

Fremgangen hos Nemlig.com sker til trods for, at flere konkurrenter er bremset op, heriblandt mere etablerede spillere som Aarstiderne og Retnemt, der måtte tage til takke med en toplinjevækst på henholdsvis 2 og 4 pct. i 2018 efter flere år med tocifrede vækstrater.

Har du fået læst?

Nemlig kaster sig over måltidskasserne

Efter i lang tid at have stået lidt uden for det måltidskassekoncept, er onlinebutikken Nemlig.com nu klar til at udvide med måltidskasser i fleksible ordninger. Det siger adm. direktør Stefan Plenge til Berlingske, ifølge FødevareWatch.

Supermarked tager kampen op mod take-away og måltidskasser

Kvicklys direktør siden 2016, Allan Kristoffersen, luftede allerede i april sine tanker om at gøre supermarkedet til et decideret spisested. Nu kan direktøren så fortælle, at det er rykket nærmere, og at spisestedstankerne for alvor vil manifestere sig i butikkerne i løbet af 2019 og de kommende år frem.

Markante investorer køber sig ind i nystartet måltidsklub

Vin-startuppet Winefamly har for øjeblikket god medvind på markedet for det abonnementsbårne drikkevaresalg. Medvinden fra vinhandlen håber grundlægger og direktør Thomas Pedersen på, at man også kan overføre til startuppet Rigtigmad.dk, der er det, man kan kalde en digital madklub med salg af kød, fisk, fjerkræ, specialiteter, færdige måltider og måltidskasser.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne