Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Der er Just Eat, og så er der de andre. Det danske takeaway-marked er fuldstændig domineret af Just Eat, der har en markedsandel på cirka 70 procent, skriver Finans.dk.

Nye tal fra Landbrug & Fødevarer viser, at danskerne spiste ude for næsten 45,7 mia. kr. i 2018, hvilket er en stigning på 16 pct. på tre år. Og Just Eat havde da også en tocifret vækstrate sidste år. Det samme havde førsteudfordreren Hungry.dk, der desuden øgede bundlinjen med 33 procent.

Derudover er finske Wolt gjort et stærkt indhop fra sidelinjen og har vundet fem-seks procent af markedet på under et år. Både Just Eat og Hungry.dk vil nu ifølge opruste kraftigt i forsøget på at blive den, der forsyner danskerne med flest mulige pizzaer, burgere, sushi og salater.

HORESTA: Takeaway boomer i Danmark

Mange danskere benyttede sig af takeaway i coronaårene, og tendensen til at nyde professionelt tilberedt mad i hjemlige omgivelser har bidt sig fast. Siden 2019 er antallet af takeaway-bestillinger vokset med 78,6 procent.

Log ind